היום גיליתי

16 דברים מסקרנים שבטח לא היה לכם זמן לבדוק ב״גוגל״

החיפושים שלנו ב״גוגל״ ניצבים בקו ישר לגבולות הדמיון שלנו. בעוד אנחנו בטוחים כי אנחנו מחפשים ב״גוגל״ את כל מה שאנחנו רואים ולא יודעים לגביו, ישנם אינספור דברים קטנים כה נפוצים שאנחנו לוקחים כמובנים מאליהם אבל לא יודעים עליהם רבות. אם גם אתם לא שאלתם את עצמכם לעולם מדוע לטריילרים של סרטים קוראים כך, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

צוות האתר שלנו מביא לכם רשימה של הדברים אותם אנחנו מפספסים לעתים קרובות מדי, דברים שאנחנו רואים מדי יום אבל לא יודעים את הסיבה מאחוריהם. אם תחפשו אותם ב״גוגל״ תגדילו את טווח הידע שלכם, אבל זכרו, אנחנו יכולים לחפש ב״גוגל״ רק את הדברים שאנחנו לא יודעים. מבינים? הישארו סקרנים והמשיכו לקרוא.

החור בין המצלמה והפלאש באייפון שלכם


© depositphotos

זהו מיקרופון שמקליט סאונד בזמן שאתם משתמשים במצלמה הקדמית כדי לצלם סרטוני וידאו

טלאים מחורצים על תיקי גב מסוימים


© depositphotos

הטלאים המחורצים הללו מוכרים גם בשם lash tabs. הם נמצאים שם כדי שתוכלו לתלות עליהם דברים. לדבריו של ג׳יימי קורמק, אחד המייסדים של חברת Herschel, במקור נועד הדבר כדי לתלות גרזן קרח.

החור בתחתית המנעול


© shutterstock

החור מאפשר למים לזרום דרכו במקרה שהמנעול נמצא בחוץ בזמן שיורד גשם. שנית, החור מאפשר לשמן את פנים המנעול.

הלוגו של USB


© shutterstock

איש לא יכול לדמיין כיצד ניתן לקשור בין מוצרי אלקטרוניקה ומים. אבל הלוגו של USB קשור באופן מרומז למים. הוא עוצב ע״פ הקלשון של פוסידון, אל הים והמים. כפי שהקלשון מסמל כוח, USB מצטייר כעוצמה טכנולוגית. החץ המרכזי מייצג את המידע הסיריאלי, העיגול מייצג את המתח עליו עובד USB (5V), והריבוע את המתח הקרקעי.

פס צבעוני קטן בקצה השפופרת


© depositphotos

הסימנים הללו, שייתכן וראיתם, מוכרים כסימוני עין (eye marks). הם נמצאים שם כדי שפס הייצור במכונות, יחד עם חיישנים אופטיים, ידע האם יש לקפל את המוצר, ללחוץ אותו או לחתוך אותו. צבע ה״עין״ אינו רלוונטי כל עוד הוא כהה וניתן להבחין בו על רקע צבעוני כדי שהחיישנים יוכלו לאתר אותם.

רגל ארוכה על כוס יין


© depositphotos

הידית הארוכה על כוס היין, אחראית לכך שהחום בכפות הידיים שלכם לא יועבר למשקה ויחבל בטמפרטורה שלו.

ידיות על מיכלי סירופ מייפל


© depositphotos

מדוע הידיות חסרות הערך הללו נמצאות על צנצנות הסירופ? למעשה, הם שיירים מעידן הבייגונים בתקופה בה הסירופ היה נארז בכדים של 18 ליטר (5 גלונים). לכדים הללו היו ידיות בלתי פרופורציונליות. אבל כשהכד קטן, קטנו גם הידיות, רק לשמש כאזכור לתקופה האצילית ההיא.

הדרך הנכונה לקלף בננה


© depositphotos

רבים מאיתנו ניסו לקלף בננה מצדו של הגבעול, ולעתים קרובות מעכנו את צדה של הבננה. הדרך הנכונה לעשות זאת היא שיטה המוכרת גם כ״שיטת הקוף״, ובצדק מאחר וכך עושים זאת קופים. אם זה טוב דיו עבור הקופים, זה צריך להיות מספיק טוב גם עבורנו. השיטה הזו כוללת צביטה של צדו האחר של הבננה בעדינות כך שהקליפה נפתחת ואתם יכולים לקלף בקלות.

לברבי יש שם משפחה, וגם שם אמצעי


© shutterstock

שמה המלא של ברבי הוא ברברה מיליסנט רוברטס. ההורים שלה הם ג׳ורג׳ ומרגרט רוברטס.

מי המציא את ברז הכיבוי?


© Ben Schumin/wikipedia

איש לא יודע את התשובה, כולל ״גוגל״ האדיר. זה בגלל שהמשרד בו הפטנט הזה נשמר, נשרף.

לצואה שלכם יש השפעה על הסביבה


© depositphotos

כ-30,000 עצים נכרתים ביום כדי לעמוד בדרישות הציבור לנייר טואלט.

מדוע טריילרים נקראים כך אם הם מוצגים לפני תחילת הסרט?


© depositphotos

טריילרים מוצגים לפני תחילת הסרט, אז מדוע הם נקראים טריילרים? בגלל שבמקור, הם הוצגו בסוף הסרט, אך מנהג זה לא האריך ימים מאחר ואנשים עזבו את האולם לאחר סוף הסרט.

קרואסונים אינם מצרפת במקור


© depositphotos

האם אתם חושבים שקרואסונים נולדו בצרפת? אם כן, אתם לא לבד. בהתחשב בשם הצרפתי, ברור מדוע אנשים יחשבו שמקור הקינוח הנפלא הזה הוא בצרפת. אבל זה לא נכון. קרואסונים הם למעשה מוינה, אוסטריה.

מדוע חלונות המטוסים מעוגלים?


© depositphotos

בהתחלה, חלונות המטוסים היו ריבועיים. אבל ב-1953 שני מטוסים התרסקו, והתברר כי החלון הוא האחראי לתאונה בשניהם. במקום בו יש פינה, יש נקודת תורפה. לכן, חלון ובו 4 פינות, כולל גם 4 נקודות תורפה, מה שעשוי לגרום לו להיסדק תחת לחץ. למעשה, הבדלי לחץ האוויר על החלון (בפנים ובחוץ) גורם די לחץ. לאחר המסקנה הזו, החליטו המהנדסים לעגל את פינות החלון כדי לחלק באופן שווה את הלחץ והמתח.

מי מתגנב (sneaking)? מדוע סניקרס נקראים כך?


© depositphotos

סניקרס קיבלו את שמם מסוליות הגומי שלא משמיעות רעש בעת ההליכה.

מדוע המקשים על המקלדת אינם מסודרים לפי האלפבית?


© depositphotos

כשמכונת הכתיבה הומצאה, המקשים בהם היו מסודרים לפי האלפבית. בגלל המיקום של כמה מהצמדים (s-h, t-h, e-i, o-u, וכן הלאה), ידיו של המקליד היו נתקעות לו הקליד מהר מדי. אז פשוט הזיזו את האותיות הבעייתיות. ואז נולדת סיוד ה-QWERTY המפורסם!

אילו דברים נוספים אתם מכירים, כאלה הנסתרים מעינינו במבט ראשון? שתפו אותם איתנו – נשמח לכתוב עליהם גם כן!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version