היום גיליתי

6 סימני אזהרה שמצביעים על כך שהכבד שלכם מלא ברעלים

הכבד שלכם הוא אחד מחברי האמת שלכם, ואחד החרוצים ביותר. אתם יכולים לחשוב עליו כעל מסיר רעלים מובנה, אולטרה יעיל ואחראי על 500 תפקודים נוספים הכתובים בספרי הרפואה. כעת שאתם יודעים כמה הכבד שלכם עושה עבורכם, בטח תרצו גם אתם להיות חברים נאמנים עבורו, נכון?

צוות האתר שלנו הכין עבורכם רשימה של טיפים שיעזרו לכם לדעת מתי הכבד שלכם זועק לעזרה. מוכנים?

כאב באיזור הכבד

© Henry Fuseli/Wikimedia Commons

כאב באיזור הבטן העליונה מצד ימין עשוי להצביע על כך שהכבד שלכם בצרות. בדרך כלל, מדובר בכאב קהה. בכל זאת, לעתים הוא עשוי גם להיות חד יותר. זכרו שהתפקיד של הכבד שלכם הוא לנקות רעלים ולעזור לכם לנקז את הפסולת ולעזור לגוף שלכם לעכל את המזון ואת הרכיבים התזונתיים שבו. אם הכבד שלכם חולה, הוא לא יכול לתפקד כראוי, הוא מתנפח בכאב, והגוף שולח סימנים של רעילות.

נפיחות ברגל ובקרסול

© eyecmore/flickr

כשאתם מתעלמים מהבעיה, הכבד המסכן שלכם מנסה לטפל בבעיה בעצמו והמחיר שתשלמו הוא ברקמה צלקתית. ככל שיש יותר ממנה, קשה יותר לכבד לתפקד, מה שעשוי להוביל בסופו של דבר ללחץ דם גבוה. זה נגרם עקב נוזל שמצטבר ברגל (בַּצֶּקֶת). החדשות הטובות הן שהנפיחות אינה מלווה בכאב. זה עשוי להשפיע על שתי הרגליים, שרירי השוק והירכיים. בכל אופן, אפקט הגרביטציה גורם לנפיחות להיות ברורה יותר בחלק התחתון של הגוף.

עלייה במשקל

© Alan Cleaver/flickr

בכל שנה, יותר ויותר אנשים מתחילים דיאטה בריאה יותר ושגרת אימונים, אבל הם נאבקים בבעיות משקל. אם אתם חווים עליה במשקל שלא קשורה באכילת יתר או בחוסר תפקוד הורמונלי, כדאי שתבדקו את תפקוד הכבד שלכם אצל רופא מומחה.

מה שקורה הוא, שהכבד אינו מצליח להתמודד עם כל הרעלים שנכנסים (אלכוהול, ממתיקים מלאכותיים, דיאטה עתירת שומן, תרופות מסויימות וכדומה). הדבר היחיד שהכבד מצליח לעשות הוא לאחסן את כל הרעלים שהוא אינו מצליח לסנן בתאי השומן. הבלאגן הזה לא יאפשר לכם להוריד במשקל אלא אם תעזרו לגוף שלכם לנקות את הכבד שעובד יתר על המידה

אלרגיות
לעתים קרובות מאוד, אלרגיות הן תוצאה של עומס יתר על הכבד, ופעולה עצלה שלו. כאשר ישנם חומרים רבים מדי הנכנסים אל מחזור הדם, המוח מזהה אותם כאלרגניים ומשחרר נוגדנים וכימיקלים (היסטמינים וכדומה), שגורמים לפריחה וגרד. ככל שהכבד בריא יותר, בתורו, הוא מנקה באופן מושלם את הדם מכל מולקולה מזיקה ומחסל את השפעת האלרגנים הפוטנציאלית בגוף.

עור צהוב ועיניים צהובות

© DeF DoK/Wikimedia Commons

כאשר עיניו או עורו של אדם הופכים צהובים, המדע קורא לזה בשם צַהֶבֶת. צַהֶבֶת לכשעצמה איננה מחלה אלא אוסף של סימפטומים המעידים על תפקודים לקויים. בדרך כלל, צַהֶבֶת מופיעה כאשר הכבד החולה גורם למערכת לצבור יותר מדי בִּילִירוּבִּין, צבען שהוא תוצר של פרוק המוגלובין (נוצר בכבד ומצוי במרה). נחשו מה קורה כשהכבד לא מצליח להיפטר מהבִּילִירוּבִּין יחד עם תאי דם אדומים אחרים? זה נכון. הוא הופך צהוב.

עייפות כרונית

© Simon Law/flickr

עייפות כרונית מזכירה בתסמינים שלה משהו הדומה למעין שפעת ארוכה. בהגדרה, עליכם לחוות את התסמינים במשך 6 חודשים לפני שאפשר לאבחן אתכם כלוקים בעייפות כרונית. הסיבה מאחורי זה, היא רעלים בכבד. הכבד, במידה נרחבת, תורם לאספקת האנרגיה של הגוף. הוא הופך גלוקוז לגליקוגן ומאחסן אותו לשימוש מאוחר יותר. כבד בריא מפריש את הגלוקוז בין הארוחות או מתי שאתם זקוקים להזנה ואנרגיה. כבד חולה, מצד שני, לא מצליח להפיק גלוקוז ויש לו מעט מאוד מקום לאחסן אותו.

אם להסתכל על חצי הכוס המלאה, אתם לא צריכים להתייאש אם אתם מבחינים בסימנים קלים של כשל בכבד. ראשית, הכבד יכול לרפא את עצמו. פשוט תנו לו הפסקה מסגנון החיים ההרסני שלכם. כן, פשוט כך. ניקוי הכבד שלכם קשור כולו בהרגלים הבריאותיים שלכם. מדענים אומרים שיש מספר מוצרים שיעזרו להאיץ את פעולת הכבד באופן טבעי. אז מעתה והלאה, עליכם לנסות כמיטב יכולתכם להתייד עם תה ירוק, כורכום ומי לימון, ופירות וירקות אורגניים.

מה אתם עושים כדי לשמור על אורך חיים בריא ועל תפקוד כבד תקין? האם אתם בכלל עושים משהו? שתפו אותנו בתיבת התגובות בהמשך!

תגובות פיסבוק
Exit mobile version