היום גיליתי

מה השיער שלכם יכול לספר לכם על בריאותכם

פעם היה לי שיער נוראי.
החלקות יומיומיות, שטיפות כל לילה וצביעות בכל כמה חודשים פגעו בו לחלוטין.
הוא נהיה יבש, שביר ואיבד את המראה המושך, הנוצץ שהיה לו כשהייתי צעירה יותר.

אבל אז התחילו עוד יותר בעיות. בשנה הראשונה של אוניברסיטה, גירדתי את הקרקפת בכיתה וכשמשכתי את היד שלי משם, גוש ענק של שיער נשאר לי ביד.

הייתי מובכת. על מה לעזאזל זה יכול להעיד?

מתברר, שהשיער שלי ניסה לומר לי משהו: את לחוצה! בקרתי את הרופאה שלי, והיא אמרה לי שהשיער שלי יכול לספר לי לא רק על מצב הרוח שלי או האם הוא צריך שטיפה. יובש? אני זקוקה למים. המראה העמום? לאכול יותר חלבון. ולשטוף אותו כל יום? לא! חד משמעי!

אלה היו הבעיות שלי, אבל ישנן גם בעיות שיער אחרות. אז הסתכלו במראה כדי לברר מה השיער שלכם מנסה לומר לכם.

1. שיער שביר

אם השיער נשבר בקלות ויש לכם קצוות מפוצלים, ייתכן שהגיע הזמן לשנות את התזונה שלכם. אם אתם אוכלים הרבה מזונות מעובדים, יראו זאת על שיערכם בעקבות המחסור בחומרים מזינים.

כדי להחזיר לשיער את בריאותו מומלץ לשלב בתזונתכם דגנים מלאים, אומגה 3, חומצות שומן והרבה פירות וירקות צבעוניים.

2. שיער שיבה בטרם עת

למרבה הצער, שיער לבן בגיל מוקדם הוא בעיקר תוצאה של גנטיקה, המקסימום שאפשר לעשות זה להתקשר לספרית האהובה עליכם ולצבועו, או לאמץ את המראה של קלי אוסבורן .

עם זאת, כפי שהנשיא אובמה יכולה להגיד, גם לחץ יכול לגרום לשיער ללבן, אבל זה בדרך כלל קורה מוקדם לאנשים שכבר יש להם נטייה לשיער לבן.

3. קשקשים
קשקשת היא יותר מעצבנת ומביכה ממה שהיא מהווה סכנת חיים. למזלנו, את זה די קל לתקן. קרקפת יבשה, מקושקשת בדרך כלל אומרת שאתם משתמשים במוצרים רבים מדי ומגרים את העור של הקרקפת. אתם יכולים לנסות להשתמש בשמפו נגד קשקשים.

עם זאת, אם הקשקשים הם בצבע צהוב, סביר להניח שאתם צריכים שמפו מיוחד כי יש לכם סבוריאה דרמטיטיס.

4. שיער עמום
דוגמא נוספת לשיער המזהירה אתכם מפני מה שנכנס לפה שלכם.
שיער משעמם, חסר ברק הוא בדרך כלל סימן להתייבשות ותזונה לקויה. אם השיער שלכם לא מבריק סביר להניח שהוא לא סופג כמות מספקת של מים. באשר לתזונה, אם אתם אוכלים מזון מעובד, שומנים אלה כנראה הולכים ישר ללב שלכם ואיברים אחרים, ולא לשיער או ציפורניים. דיאטה מאוזנת היטב מלאה בפירות וירקות תבטיח לכם שיער בריא ושופע.

5. שיער נושר
ראשית : זה נורמלי להשיל שיער. כולם מאבדים כ80 עד 100 שערות ביום, זה פשוט נראה יותר לבעלי שיער ארוך! אבל אם אתם כמוני ומתחילים בפתאומית לאבד גושים גדולים של שיער, זה יכול להיות בגלל לחץ פסיכולוגי או פיזי כגון מחלה, הריון או דיכאון .

אמנם זה יכול להגדיל את הלחץ שלכם, אך זה לא משהו קבוע. השיער שלכם יגדל בחזרה בעצמו לאחר כמה חודשים. בינתיים , תדאגו ל 8 שעות שינה בלילה, קצת פעילות גופנית ותוודאו שאתם אוכלים נכון!

6. שיער דליל
שיער דליל יכול להיות מצב מביך מאוד עבור נשים וגברים כאחד. האובדן יכול להיות תוצאה של מחסור חלבון בתזונה, שהוא חיוני לבניית השיער.

סיבה רצינית יותר יכולה להיות בגלל מחלה בבלוטת התריס. משמעות הדבר היא שבלוטת התריס אינה פועלת ביעילות וזה מגיע יחד עם סימפטומים כמו עייפות , כאבי מפרקים ושרירים, פנים נפוחות ועלייה במשקל. אם אתם חווים את כל התופעות הללו, דברו עם הרופא.

7. שיער פגום
אוקיי, אז ברור שאם אתם כמוני ואוהבים ליישר או לעשות גלים בשיער, וצובעים אותו באופן קבוע, שיערכם יפגע מזה. עם זאת , ניתן לתקן את הנזק עם מסיכות הזנה לשיער. אבל אם השיער שלכם חלש מאוד, זה יכול להיות סימן להתייבשות חמורה. אז הקפדו לשתות שמונה כוסות מים ביום!

8. לאכול ולהירגע
לסיכום: תזונה בריאה ואורח חיים בריא פירושו שיער בריא.

ע"י צריכה של וויטמינים, חלבונים ושומנים בריאים להם גופכם זקוק, השיער שלכם יודה לכם.
מקור התמונה: Tobias Fidelis

תגובות פיסבוק
Exit mobile version