היום גיליתי

אל תתעלמו מ-6 הסימנים הללו המעידים על חוסר איזון הורמונלי

חוסר איזון הורמונלי מוביל לעתים קרובות לכעס, תסכול ורגשות מוזרים ללא סיבה ניכרת, מאחר וההורמונים שלנו משחקים תפקיד חשוב בכל הנוגע לבריאות שלנו, והם נוגעים לפריון, למצב הרוח ולביוץ.

ועדיין, האיזון ההורמונלי עשוי להיות מופר, לעתים קרובות בגלל חדלון וסת, בגרות מינית וגיל הבלות, כמו גם בגלל הרגלי אורח חיים לא תקינים, הריון, גלולות למניעת הריון, המחזור החודשי ומתח.

חוסר איזון הורמונלי ומצבי הרוח שהוא גורם משפיעים גם על האנשים הקרובים לאותו אדם, לכן מומלץ ללמוד על התסמינים המוקדמים ולאבחן את זה בזמן.

הנה ששת הסימנים הנפוצים ביותר:

רעב תמידי
חוסר איזון הורמונלי מוביל לעתים קרובות לעלייה במשקל והשתוקקות למזון, במיוחד לסוכר, שהיא תוצאה של רמות גבוהות של ההורמון גרלין, שמגביר את התיאבון.

שינויים במצבי הרוח
חוסר איזון הורמונלי מובלי לשינויים במצבי הרוח ולתחושה של כעס, עצב, אושר וטירוף בגלל סיבות אשר לא מצדיקות התנהגות שכזו. שינויים במצבי הרוח יכולים להופיע בזמן המחזור החודשי וגיל הבלות, אך הם אינם כל כך אינטנסיביים.

פרוגרסטרון הוא ההורמון השמח שמופחת במהירות, והאסטרוגן מוביל לחדלון וסת.

עייפות
עייפות מתמדת מובילה לתחושת עייפות, כתוצאה מרמות קורטיזול גבוהות. ההורמון הזה אחראי למתח.

עלייה מתמדת במשקל
אם אתם מתאמנים על בסיס קבוע ולמרות זאת עולים במשקל, ייתכן ואתם סובלים מחוסר איזון הורמונלי. כשההורמונים שלכם תקינים, חילוף החומרים גובר על ההשמנה.

ועדיין, במקרים בהם ההורמונים אינם מאוזנים, הגוף לא יכול לשרוף קלוריות כהלכה, והוא הופך חסין מפני ירידה במשקל. במקרה כזה, אתם משמינים בעיקר באזור הבטן, מאחר והגוף שומר קורטיזול ואסטרוגן

אובדן הליבידו
חוסר איזון הורמונלי מקטין את היצר המיני, מאחר והורמונים חיוניים לליבידו הנשי, אסטרוגן, טסטוסטרון ובלוטת התריס אינם מאוזנים. למרות הירידה בחשק המיני, הווגינה שלך עשויה להפוך יבשה, מה שהופך את יחסי המין לכואבים ולא נוחים.

נדודי שינה
קשיים בשינה הם עניין נפוץ במקרה של חוסר איזון הורמונלי, במיוחד לאחר המחזור, בין השעות 14:00-16:00

רמות ההורמונים גורמים גם להזעות ליליות, מעלים את רמות הקורטיזול ומקטינות את האסטרוגן והפרוגסטרון, מה שמשפיע על איכות השינה.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version