היום גיליתי

5 טריקים משונים של גנבים שכדאי לכם להכיר אם אתם רוצים לשמור על הרכב שלכם!

לפי הסטטיסטיקה של אי 748,841 רכבים נגנבו מתחילת השנה שעברה ועד אפריל. מדובר בירידה של 3.1% מאז שנת 2018.

כדי להקטין את הסיכון לגניבת הרכב שלכם או חפצים יקרי ערך אחרים, צוות האתר שלנו ערך מחקר ומצא כמה מהטריקים שהגנבים המקצועיים ביותר משתמשים בהם. הכרת הטריקים הללו תעזור לכם להגן על עצמכם ועל היקרים שלכם מפני כל צרה שלא תבוא.

 

מטבע בידית הדלת

אחת התחבולות המתוחכמות ביותר כדי לפתוח רכב היא בעזרת מטבע. הגנב מכניס מטבח לידית הדלת בצד של הנוסע כיוון שרק לעתים רחוקות הנהג שם לב למתרחש בדלת הזו כשהוא לבדו. מאוחר יותר כשהנהג נועל את הרכב, הנעילה המרכזית תעבוד לכאורה, כולל הצליל הנכון, אבל המטבע יחסום אותה והרכב יישאר פתוח. זו הסיבה מדוע שווה לבדוק את הרכב אחרי שנועלים אותו.

פריצה דרך יציאת ה-OBD

© kniaz / mbworld

מאז 1996, כל הרכבים מצויידים ביציאות OBD. היציאה הזו מאפשרת לגשת למחשב של הרכב, המשמש גם לאבחון תקלות עם הרכב. בעזרת ציוד מיוחד המחובר ל-OBD, אפשר לנטרל את האזעקה או לפתוח את הדלתות. אבל העניין העיקרי הוא שאפשר לשכפל או לחקות את מפתח ההצתה בעזרתו.

אחת הדרכים להגן על יציאת ה-OBD היא:
* החיבור בכל הרכבים הוא סטנדרטי. ע״י שינוי צורתו במקום בו הכבלים ממוקמים, אתם הופכים את הציוד של הגנב לחסר ערך.

כמובן, כדי להוציא לאור תכנית כזו, הגנב צריך להיכנס לתוך הרכב, אבל עבור מקצוענים – לא מדובר במשימה קשה.

בקבוק ריק

הטריק הזה מתבצע בדרך כלל במגרשי חנייה ריקים למחצה. והוא פשוט מאוד:

* הגנב מחדיר בקבוק פלסטיק במרווח שבין הפגוש והצמיג מצד הנוסע שליד הנהג וכדי שהנהג לא ישים לב לכך. כשהבעלים חוזר לרכב ומתחיל להזיז אותו, הוא שומע קול רם ומפחיד מהבקבוק.

* כשזה מתרחש, הנהג בדרך כלל יצא החוצה לבדוק מה קורה. ברגע זה מתרחשת הגניבה, כי רק לעתים רחוקות הנהג מדומם מנוע או מוציא את המפתחות ואת החפצים יקרי הערך כדי לבדוק את הגלגל או למצוא את מקור הרעש

עשו סיבוב סביב הרכב לפני שאתם עוזבים את מגרש החנייה ושמרו על עירנות.

אזעקה ״זועפת״

בשיטה הזו משתמשים בדרך כלל כשהרכב חונה בחצר. גנבים משליכים חפצים על הרכב לא כדי להזיק לו, אלא כדי להפעיל את האזעקה. הם ממשיכים עד שסבלנותו של בעל הרכב פוקעת או שהשכנים מתחילים להתלונן, ודורשים שקט.

בעודו חושב כי האזעקה מקולקלת, בעלי הרכב יכבב אותה, ובדיוק אז גנבי הרכב נכנסים לפעולה. אפילו אם הם לא מנסים לגנוב את הרכב, הם ישמחו לגנוב חלקים ממנו.

תיק של אישה

© kizu666 / pixabay   © paulmaguire / depositphotos

את הטריק הזה מבצעים בדרך כלל ברמזור או במקומות לא הומים. מצופה מרוב האנשים לשאת איתם תיק וכסף ומסמכים ולשים אותו במושב ליד הנהג, ולא לנעול את הדלת כשהרכב בתנועה.

ברגע שאתם עוצרים ברמזור, הגנב ניגש אל הרכב וגונב את התיק ע״י פתיחת הדלת. לאחר מכן, הכל נראה כאילו הולך כמתוכנן עבור הגנב – אך הנהג עוזב את הרכב ורץ אחרי הגנב. זה הרגע בו הרכב נגנב. אם הציפיות של הגנב לא התממשו והנהג נשאר ברכב, כנראה ייצרו עמו קשר מאוחר יותר ויציעו לו את החפצים שנגנבו תמורת תשלום.

באותה התכנית משתמשים גם קבצנים תמימים לכאורה שניגשים לנהגים ברמזור. הם מנסים להציק לכם כדי להוציא אתכם מחוץ לרכב, ואז השותף שלהם גונב את הרכב ואת שאר החפצים יקרי הערך.

בונוס: למה מיועד הכדור תחת השמשה הקדמית?

© satyrn-908 / drive2

לא כל הנהגים קוראים את המדריך למשתמש שמגיע עם הרכב שלהם, אבל שם נמצאת התשובה לשאלה הזו: זהו חיישן אקלים.

תלוי ברשמים שהחיישן מעביר למחשב של הרכב, מערכת בקרת האקלים בוחרת את תכנית ההפעלה של המאוורר. זו הסיבה מדוע המדריך מזהיר אתכם שלא לכסות או לחסום את החיישן עם חפצים אחרים. לכדור הזה יש שימוש דקורטיבי ברכבים שדאין בהם בקרת אקלים.

האם אי פעם מישהו ניסה לגנוב את הרכב שלכם? כיצד הצלחתם למנוע את הגניבה? ספרו לנו בתגובות!

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version