ויראלי

10 סימנים ברורים שיש לכם עסק עם שקרן ועליכם להיזהר!

By john

September 22, 2020

באינטרקציה היומיומית שלכם עם אנשים, ייתכן ואתם באים במגע עם אלו המשקרים באופן כדי להשיג משהו או לכסות על הסיפור האמיתי. לפעמים הם נתפסים בשקרים שלהם, אבל בפעמים אחרות הם מצליחים להתחמק אם הם משחקים את המשחק מספיק. אולי יש מישהו בחייכם שתמיד הרגשת חוסר נינוחות כלפיו, או שמעולם לא הצלחתם לפענח אותם.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

כדי לברר האם הם מעלימים משהו מעיניכם, עקבו אחר הסימנים הבאים אצלם.

 

1. הם מעולם לא יוצרים קשר עין בגלל ששקרנים למעשה מרגישים אשמה בפנים, הם מרגישים חוסר נוחות של ממש כשהם מסתכלים לאחרים בעיניים. הם מרגישים כאילו האדם רואה דרכם, לכן הם נמנעים ממבט ממושך עם אחרים ככל שהם יכולים. כדי לתפוס מישהו בעת שקר, עקבו אחר העיניים שלו. האם הם מתבוננים ברצפה או מפנים מכם את המבט כשאתם מדברים איתם? אם כן, כנראה ששי סיכוי טוב שהם מסתירים משהו, והם מנסים נואשות לשמור על זה בסוד.

2. הם מתנהגים בעצבנות לידכם לא משנה אם השקר קשור במשהו משמעותי או פעוט, שקרן בדרך כלל ינהג בעצבנות ובחוסר נוחות סביב האדם ממנו הוא מנסה להסתיר דבר מה. הם עשויים לדבר מהר יותר כדי להסיר מהם את תשומת הלב, יזיעו בשפע, יתחילו להסמיק, או יצעדו הלוך ושוב. אם מדובר בשקרן מנוסה, ייתכן ולא תבחינו בסימנים של אשמה בגלל שהם רגילים לחיות בשקר. בכל אופן, אם תתחילו להמטיר עליהם שאלות, ייתכן והם יקרסו תחת הלחץ.

3. הם נראים מוטרדים ממשהו שקרנים נוטים שלא לחייך בדומה לאנשים שחיים באופן אותנטי ולומר את האמת, לא משנה מה הן הנסיבות. שקרים מקשים מאוד על המצפון של האדם, והם גורמים להם להרגיש כאילו יש 2 טון לבנים שלוחצים עליהם. הלחץ העצום הזה חייב לצאת איכשהו, ובדרך כלל זה "כתוב" להם על המצח. צפו בהבעות הפנים שלהם כשהם נשאלים שאלות – כנראה תבחינו שהם לא מראים יותר מדי רגשות. בסופו של דבר, השקר מכרסם באנשים מפנים, והטמפרמנט הרגיל שלהם מאותת לגבי מה שהם מרגישים באמת.

4. יש משהו בסיפור שלהם שפשוט לא מסתדר אחרי שתקשיבו לסיפור שלהם, תרגישו באופן אינטואיטיבי שהם "קישטו" חלקים גדולים מהסיפור או פשוט פיברקו את כל העניין. לדוגמא, אולי תרגישו שחבר שלכם גנב לכם כסף מהארנק בזמן שהשארתם אותו לידו כדי ללכת ולזרוק משהו. בעודכם לא מצליחים להוכיח את זה, אתם זוכרים שהוצאתם 100 שקלים מהכספומט, ולא מצליחים למצוא 60 מתוכם אחרי שהסתובבת איתו. כשאתם מאשימים אותו כי הוא גנב מכם משהו, הוא מתעקש שזה היה מישהו אחר שהגיע ולקח את הכסף. אבל, מדוע הוא לא דיווח לכם מיד לאחר התקרית? לשקרנים יש בדרך כלל סיפורי כיסוי מעולים, בגלל שהם חייבים לשלוף פיקציה מהשרוול בשעת הצורך.

5. הם מתגוננים. אם אין להם שום דבר להסתיר, מדוע הם מתרגזים כשאתם חוקרים אותם? אנשים שמספרים את האמת ינהגו בשלווה כשאור הזרקורים מופנה לעברם, ויתנו הסבר הגיוני להתנהגות שלהם. מנגד, שקרנים חייבים להתמודד עם כל המהומה שהם יצרו, וחייבים להצדיק אתם עצמם אם הם רוצים להימנע מלספוג את האשמה. שקרן יתחיל להראות סימנים של כעס; הם עשויים לאגרף את ידיהם, לשלב זרועות, להיות בעלי מבט זועם בעיניים, או אפילו לגרום לכם להרגיש נחותים מהם כדי לתדלק את האגו שלהם. התקפה מעידה בדרך כלל על תחושת אשמה אצל אדם.

6. הם משנים נושא כל איזכור של השקרים אותם הם מספרים גורם להם לחוש חוסר נוחות, לכן הם אוהבים להסב מהם את תשומת הלב במהירות, ולשוחח על נושא נייטרלי. בדרך כלל, הם עושים את זה כל כך שקוף עד שאתם מתחילים לחוש מתוסכלים, מה שגורם להם לחוש הנאה מכל הסיפור. היזהרו משינויי הנושא הפתאומיים האלו, כי זה הסיכוי שלכם להתעמק בנושא ולשאול אותם את השאלות הקשות באמת.

7. הם שומרים מרחק (פיזי) מכם שקרנים מרגישים לא בנוח עם מגע אנושי בגלל שהם אוצרים בתוכם המון חוסר ביטחון וכאב, ומרגישים שכל הבעת חיבה ואהדה תחשוף את הכיסוי שלהם. הם יחמקו בביישנות מלחיצות ידיים, וישמרו על מרחק משמעותי מכם. זה פועל כאמצעי הגנה עבורם, כיוון שהם לא רוצים לחוש יותר מדי בנוח ובטעות לחשוף מידע רב מדי.

8. הם מדברים בצורה לא ממוקדת כמעט מבלי להבחין בכך רוב השקרנים לא יכולים להימנע מ"לסובב" את הסיפורים שלהם ולהפוך אותם לאיזו מעשייה מפותלת ולא הגיונית. הם מספרים כמה שקרים לבנים, אבל לרוב מכסים עליהם בשקרים נוספים כדי לשמור על ה"עובדות", כשבמציאות הם רק הופכים את הסיפורים שלהם לפחות אמינים. שקרניים ממציאים בדרך כלל סיפורים מסובכים כדי לשכנע אתכם שהם, למעשה, מספרים את האמת, אבל זהו סימן מובהק לשקרן בפעולה.

9. הם לא יכולים לשבת מבלי לזוז שקרנים מתפתלים רבות במקום מושבם – הם רוצים שמשהו יסיח את דעתם מהרצינות של השיחה, אז הם משחקים בטלפונים שלהם, מקפיצים את הרגל, נעים בחוסר מנוחה סביב הכיסא, משחקים בשיער וכדומה.

10. הם יכולים לשנות את הסיפור שלהם מאוחר יותר. אפילו אם הם מוסיפים או משמיטים פרטים, זה מוכיח מאוחר יותר שלסיפור שלהם חסר ערך. כנראה והם שכחו את רוב המעשייה שהם סיפרו מאחר והיא לא התרחשה במציאות, ופירוש הדבר שהם יכולים לנסות ולבלבל אתכם עם המצאות נוספות. אם הם מנסים לשנות את הסיפור שלהם, שאלו אותם מה הם סיפרו לכם בתחילה – מאחר והם פספסו כמה פרטים, אתם יכולים להיות בטוחי שסוף סוף תפסתם אותם בשקר.

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.