ויראלי

חשוב לדעת! זאת הסיבה שבגללה אסור להפעיל את המזגן באוטו מיד אחרי התנעת המנוע! זה יכול להיות מסוכן…

By john

September 22, 2020

כשאנו נכנסים למכונית ומניעים אותה, זה מלווה בדרך כלל בהדלקת מזגן. אם גם אתם עושים את זה, אתם לא רק מסכנים את בריאותכם, אלא גם את בריאות האנשים הקרובים שנמצאים אתכם במכונית!

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

העניין הוא שכאשר אתם משאירים את המכונית ברחוב, אתם תמיד סוגרים את החלונות, כדי שאף אחד לא יפרוץ פנימה. אבל, המכונית שעמדה בצל עם חלונות סגורים במהלך היום יכולה לצבור כ- 400-800 מ"ג של בנזן. אם אתם חונים בשמש בטמפרטורה מעל 16 מעלות, רמת הבנזן יכולה להגיע ל 2000-4000 מ"ג, שזו רמת הבנזין גבוהה פי 40 מאשר הרמה המותרת.

 

הסכנה בהדלקת המזגן עם התנעת המנוע:

כשנכנסים לרכב, בו החלונות היו סגורים, האנשים מתחילים לנשום אדי בנזן, וזה גורם להרעלת הכליות, העצמות והכבד. יתר על כן, הרעל מסולק מהגוף בקצב איטי מאוד.

במדריך לשימוש במכוניות כתוב כי לפני הפעלת המזגן, יש לפתוח חלונות למשך 2 דקות, אך לא כתוב מדוע צריך לבצע את השלב הזה. כל מה שכתוב הוא שזה עוזר לביצועים טובים יותר של המכונית.

מחקר רפואי: מתוצאות המחקר עולה כי, לפני שהמזגן מתחיל לקרר את האוטו, הוא פולט אדי פלסטיק מחומם ואדי הבנזין – רעלים מסוכנים שגורמים לסרטן. לכן, כאשר נכנסים למכונית, גם אם לא מרגישים מיד את הריח של פלסטיק מחומם, יש לפתוח חלונות למשך כמה דקות.

שמרו על עצמכם ועל הנוסעים שנמצאים איתכם במכונית ואל תפעילו את המזגן מיד לאחר התנעת המנוע של המכונית!

ראשית, יש לפתוח את החלונות למשך כמה דקות, ולאחר מכן להפעיל את המזגן. אל תסגרו את החלון במשך כמה דקות ראשונות לאחר התנעת המכונית. רכיבים רבים הנמצאים בבנזין גורמים לסרטן.

תכניסו הרגל של פתיחת החלון מיד לאחר הכניסה למכונית, כך הגוף שלכם לא יספוג את הרעלים, ותוכלו למנוע השפעות בלתי הפיכות על הגוף שלכם!

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.