היום גיליתי

מפתיע! 13 דברים יומיומיים שאפילו לא חשבנו שיש להם שימוש…

רוב הדברים הרגילים מסתירים בתוכם תכונות סמויות שאנשים אפילו לא יודעים על קיומן. כמה מהפרטים נראים כמו חלק מעיצוב המוצר, אך למעשה משרתם מטרה מסוימת. אפילו פריטים רגילים כמו מיקרוגל או חולצת טי יכולים להפתיע אתכם.

צוות האתר שלנו אסף עבורכם כמה מהעובדות הכי בלתי צפויות על הדברים בהם אנחנו משתמשים מדי יום.

 

13. חור במכסה

אם תעיפו מבט מקרוב על מכסה כוס הקפה, תוכלו לראות עליה חור קטן. חורים כאלה משמשים לבידוד עבור החום שבוקע מהמשקה. האדים החמים חייב ״לברוח״ כדי שלא יעקור ממקומו את המכסה. אם הבחנתם בחור הזה, פירוש הדבר הוא שאין סיכוי שתחטפו כוויה.

ה״כפתורים״ הקטנים על המכסים משרתים גם הם מטרה. במסעדות מזון מהיר, משקאות קלים מוכנים מראש ומכוסים מראש עם מכסים כדי לשמור על המשקאות חמים. הכפתורים הללו נועדו כדי לעזור לעובדי המסעדות להבין מה בתוך הכוס, האם זה תה, קפה או הפוך. ליד כל ״כפתור״, ישנו שם המשקה ואם לוחצים עליו, אף אחד לא צריך לבדוק מה יש בפנים.

12. המנעולים המגנטיים על משאבות הדלק בתחנות הדלק


© exotic.luxury.supercars / Instagram   © unquenchablecuriosity / Instagram

לפעמים נהגים נוטים לשכוח מהמשאבות ופשוט לנסוע כשהזרבובית עדיין בפנים. לכן, תחנות הדלק חוות הפסדים גדולים. כדי למנוע נזק למערכת התדלוק ומנוע מהדלק לדלוף, המציאו את הזרבובית המגנטית. לאחר אותן תקריות, המתדלק יכול לחבר מחדש את ההתקן כדי להשתלט על הסיטואציה באופן המהיר ביותר האפשרי.

11. אמבטיות קצף

בועות אינן רק כיפיות, הן גם שימושיות. הן משמשות כמבודדות חום. מים חמים ללא בועות הופכות קרים מהר יותר אם אין שום דבר שמונע את אובדן החום בעזרת השכבה העליונה. אבל הטריק הזה עובד רק באמבטיות אקריליות מודרניות. במקרים אחרים, טמפרטורת המים צונחת מהר לא משנה אם ישנה שכבה של בועות או לא.

10. משענת ראש שאפשר להסיר

משענת הראש בולמת את תנועת הראש במקרה של בלימה חריגה או תאונה. במילים אחרות, האביזר הזה מציל אותנו בנוסף לכריות האוויר וחגורות הבטיחות. אבל למשענת הראש יש גם פונקציה חבויה נוספת.

אם אתם מוצאים את עצמכם לכודים ברכב, אתם יכולים לצאת בעזרת שימוש במשענת הראש. אתם חייבים לנתק את משענת הראש ולתקוע את אחת היתדות כנגד המקום בחלון בו הוא מתעגל, ממש בסמוך למושב. הכו בחוזקה ולאחר מכן משכו את המשענת אליכם. ניתן לראות את השיטה בלינק הזה.

9. כפית מרובעת


© aneta_rut / Instagram   © joan_foodnlife / Instagram

צורתה של הכפית המוגשת יחד עם גלידת מקדונלדס מעלה שאלות רבות: מדוע היא מרובעת? מדוע יש לה וו? מסתבר שהעיצוב הזה איננו לנוחות הלקוח. וו בכפית מתחבר ישר למכונה, שם הוא מסתובב ומערבב את התוספות של הגלידה. בזכות ההמצאה הזו, העובדים מבלים פחות זמן בהכנת הקינוח ולא צריכים לשטוף את המכונה לעתים כה קרובות.

 

8. ידיות למיכלים


© Unterillertaler / Wikimedia Commons

האם אי פעם חשבתם מדוע למיכלים יש 3 ידיות? כדי לענות על השאלה הזו, אנחנו צריכים לחזור אחורה 90 שנים. מיכלים עוצבו אז ע״י מהנדסים גרמניים לשימוש צבאי. היה אז חוק: חייל יכול לסחוב 2 מיכלים מלאים או 4 ריקים. בנוסף, שני חיילים יכלו לסחוב מיכל כבד אחד. כדי לחלק את המשקל באופן שווה, הותאמו הידיות המשולשות.

7. פס שחור המכסה את דלת המיקרוגל


© Luis Dantas / Wikimedia Commons   © Mike Mullins / Youtube

לכל דלת של מכשיר מיקרוגל יש סרט שחור שנראה חסר חשיבות. הוא משמש מגן וידוע בשם כלוב פאראדיי. זהו מעין אטם שחוסם שדות אלקטרומגנטיים.

בתמונה הזו, ניתן לראות אנשים נעולים בכלוב פאראדיי. מטען חשמלי עוצמתי מכה מבחוץ אבל אינו פוגע באנשים – הוא איננו יכול לחדור פנימה. מגן המיקרוגל עובד באותה צורה: קרינה אלקטרומגנטית פשוט אינה דולפת החוצה. אז אין צורך שתחשבו כובע מנייר אלומיניום.

6. לולאה על חולצה


״אין לו חברה/נמצא במערכת יחסים״

הלולאה על כמה מהחולצות המכופתרות הוצגה לראשונה ב-1960. בעזרתה היה ניתן לתלות את החולצות על וו מנעולים של ארוניות (“locker pegs”) כדי למנוע קמטים. אבל ללולאות הללו יש גם סוד.

בעבר, סטודנטים אמריקנים נהגו לגזור את הלולאות הללו כדי ליידע שהם במערכות יחסים ואנשים סביבם יוכלו לראות שהעלם הזה איננו ״פנוי״ יותר.

5. שקיות אורז למיקרו

לשקיות אורז למיקרו יש בדרך כלל לשונית שאפשר לפתוח בתחתית שמונעת מהם ליפול במהלך הבישול.

4. עטיפות למזון או גליל רדיד

ישנם לשוניות בקצותיה של אריזת הגליל. הם נועדו למען נוחיות המשתמש. אם אתם לוחצים עליהן, הגליל יאובטח בתוך הקופסה כך שניתן יהיה לקחת את הכמות הרצויה.

3. וואנזי לתינוק עם לשוניות

אמהות ואבות יודעים שזה די מאתגר, להחליף בגדים לתינוק. אבל יצרני בגדי ילדים יודעים כיצד להפוך את חייהם של ההורים הצעירים לקלים יותר. אם אתם חושבים שהלשוניות הללו עוצבו כדי לעזור להורים להלביש את החליפה לתינוק מהר יותר, אתם טועים.

הלשוניות הללו משמשות למעשה כדי לחלץ את החליפה המלוכלכת מהתינוק. הן עוזרות לכם למשוך את הוואנזי כלפי מטה, מעל רגליו של התינוק, מאשר מעל ראשו.

2. החורים הקטנים בקופסאות השוקולד

לאלו מאיתנו שנמאס להם לנסות לחלץ את השוקולד מהאריזה, המציאו יצרני השוקולד את הטריק הזה. לחצו על החור בסמוך לשוקולוד, והוא יקפץ החוצה בקלות.

1. אריזות למגשי פיצה

הנה תגלית נוספת שמגיעה מגולשי טוויטר. קופסת הפיצה מיועד לשמש כסטנד. אתם צריכים פשוט לקפל את האריזה כמו בתמונה.

אנחנו חייבים להודות שלפחות הטריק עם השוקולד הפתיע אותנו מאוד. איזה סוד שימושי הפתיע אתכם? ספרו לנו בתגובות!

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version