היום גיליתי

שימו לב! אם תאכלו שתי ביצים בכל יום, זה מה שיקרה לגוף שלכם….

ביצים הן אחד המזונות הבריאים ביותר, הם זולים וניתן להכין אותן בדרכים שונות ומגוונות.
ביצים עשירות בברזל, חומצות אמינו ונוגדני חמצון. בכל מקרה, אתם חייבים תמיד לבחור בביצים אורגניות, מאחר והן עשירות בערכים תזונתיים, אבל לא מכילות הורמונים או אנטיביוטיקה.
הגוף שלנו מכיל 11 חומצות שומן חיוניות, אשר מצויינות לתפקוד הכללי של הגוף שלנו, וביצים מכילות 9 חומצות שומן יותר מהנדרש.

כלומר, ע"פ “Health Center”, אם לגוף חסרות את 9 חומצות השומן הללו, ייתכן ותחוו עייפות כרונית, דלדול בעור ובשיער, מחסור במסת שריר וחולשת כללית של המערכת החיסונית.

 

לכן, אכילת ביצים על בסיס קבוע תתרום לבריאות הכללית שלכם:

ביצים מאיצות את המערכת החיסונית
ביצה או שתיים ביום מסייעות להילחם בזיהומים, מאחר וביצים עשירות בסלניום, אשר חיוני מאוד לבריאות ולחיזוק המערכת החיסונית, כמו גם לאיזון הורמון בלוטת התריס.

ביצים מורידות רמות חרדה ומקלות על מתח
ביצים מכילות חומצות אמינו חיוניות אשר תורמות לבריאות המנטלית, מאזנות את הפרשת הסרטונין, מוליך עצבי האחראי על הרוגע, השלווה ומצב הרוח הטוב.

ביצים מאזנות את רמות הכולסטרול
ביצה אחת מכילה 200 מ"ג של כולסטרול, אבל הן ממש לא מזיקות לבריאות שלנו, מאחר והן מכילות רמות נמוכות של כולסטרול רע (LDL) ומעלות את רמות הכולסטרול הטוב (HDL).

ביצים תורמות לבריאות העצמות והשן
ביצים הן מקור מעולה לויטמין D, יחד עם קרני השמש. הויטמין הזה הוא הכרחי לגדילה ולהתפתחות העצמות והשיניים. יתרה מזאת, הויטמין הזה מעורר ספיגת סידן, אשר חיונית לחילוף החומרים, העיכול ובריאות הלב.

ביצים משפרות תפקודי מוח
ביצים מכילות כולין (ויטמין מקבוצת ויטמיני B), רכיב חיוני לתפקודי המוח. בהתאם למחקר, מחסור בכולין מעלה את הסיכוי לחלות בשטיון (דימנציה), הפרעות נוירולוגיות, אלצהיימר וליקויים קוגנטיביים.

ביצים תורמות לבריאות העור
ביצים עשירות בויטמינים מקבוצת ויטמיני B, אשר חיוניים לבריאות העור והשיער, כמו גם לתפקוד תקין של הכבד והעיניים. ביצים עשירות במיוחד בויטמין B2 ו-B12, ומחקר הראה שקבוצת הויטמינים B חיונית לתפקוד קוגנטיבי תקין ומערכת עצבים בריאה.

ביצים עוזרות להוריד במשקל
ביצים מספקות תחושת שובע, לכן הן הפתרון הנפלא לארוחת הבוקר שלכם. זה יעזור לכם להמנע מהשתוקקות לאוכל, לאזן את התיאבון ולהוריד את הסיכון לאכילת יתר. על פי מחקרים, אנשים שאוכלים יותר ביצים לארוחת בוקר צורכים פחות קלוריות במהלך היום.

ביצים שומרות על בריאות העיניים
ביצים כוללות שני נוגדני חמצון, לוטאין וזאקסנת'ין, אשר משפרות את הראייה ותורמות לבריאות העין. בנוסף, הן גם מנמיכות את הסיכוי למחלות עיניים כמו קטרקט וניוון מקולרי.

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version