אוכל ובישול

שימו לב! אם אחד מהמוצרים הבאים מאוחסן במקרר שלכם, הוציאו אותם מיד!

By john

September 21, 2020

רבים יסכימו כי המקרר, בדומה למוצרים דומיננטיים במטבח כמו התנור, הוא אחד מאבני היסוד המסמל את המעבר מהתקופה הישנה, הקדמונית, לתקופה רוויית טכנולוגיה באחד החדרים החשובים ביותר בבית. אכילה היא אחד הצרכים הבסיסיים של כל בן אנוש, ופריצות דרך הקשורות באחסון, בישול ושמירת המזון שלנו נעשות חדשות לבקרים. המקרר מאפשר לנו לשמור על המזון והמשקאות האהובים עלינו קרים וצוננים, ואף טריים לאורך זמן. אבל לשמור כל דבר בקירור…לא תמיד מומלץ. קבלו רשימת מזונות שעדיף להוציא (עכשיו!) מחוץ למקרר.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

לחם למרות שרובנו נוטים לחשוב, באופן הגיוני, כי לחם יישמר במקרר לאורך זמן, לא כך הדבר. פנים הלחם מתייבש מהר יותר עקב טמפרטורה קרה ועובש ינקד את הכיכרות האהובים עלינו אם לא יישאר בחוץ על המדף, או בקופסה הייעודית לו.

שום ממש כמו ידידנו הלחם מהסעיף הקודם, השום יספוג ריחות וטעמים ממוצרים הסמוכים לו במקרר, וגם יתייבש מהר יותר.

עגבניות זכרו את הנוסחה הבאה לאחסון עגבניות: עדיין לא בשל? הניחו על אדן החלון. בשל? אחסנו במקום יבש על המדף. עגבניות יירקבו מהר יותר אם יאוחסנו בתוך המקרר.

מנגו ומלון בדומה לבצל – אם טרם פרסתם או חתכתם, אין צורך לאחסן בקירור. המלון והמנגו נוטים לאבד את נוגדני החמצון בזכותם הם כה בריאים ומפורסמים אם מאוחסנים בקירור. הם יישמרו טוב יותר אם יאוחסנו בטמפרטורת החדר.

בצל אולי אחד הירקות הפופולריים ביותר בעולם, אבל בואו נשמור עליו כך. אחסון בצלים במקרר, באם כבר לא חתוכים, יגרום לאובדן הטעם. בצלים נהנים מטמפרטורת החדר.

דבש אחד המוצרים שאין עליהם פג תוקף. אחסון דבש במקרר יגרום לדבש להתגבש (מה שקורה באופן טבעי גם אם מאוחסן מחוצה לו) מהר יותר, אך אין זה נורא באם תניחו לו לשהות מעט בטמפרטורת החדר לאחר שהוצאתם אותו מקירור. בקיצור, דבש? בחוץ.

בזיליקום לתבלין הידוע בכינויו ריחן, יש דרך אחסון ושמירה על טריות ייחודית; יש לשים את הבזיליקום בצנצנת עם מים ולהחליף את המים אחת לכמה ימים. כך יישמרו העלים במיטבם.

תבלינים רוב התבלינים יבשים ממילא, ולכן אין צורך לאחסן אותם במקרר כיון שכך יינזק טעמם, ואריכות הימים שלהם תיפגם.

שמן סויה כמות המלח הגדולה המצויה בדרך כלל בשמן הסויה, מעניקה למוצר חיי מדף ארוכים גם מבלי לאחסנם בקירור. נכון, ישנם בקבוקי סויה הנושאים תווית עם כיתוב המורה על אחסון במקרר, אבל אין בכך צורך ממשי.

קפה טחון בזכות יכולתו המעולה של הקפה לספוג ריחות, אחסון במקרר עשוי להיות בעייתי. לאחסון אופטימלי של המשקה האהוב והממריץ יש להשתמש בכלי סגור ומחוץ למקרר. אלא אם כן מתחשק לכם קפה בטעם סלט טונה.לא?אוקיי.

תפוחים רוב האנשים נוטים לקנות כמות גדולה של תפוחים ולאחסן אותם במקרר. מומלץ לא לעשות זאת, כיון שהטעם והמרקם הפריך שלהם אובד תחת תנאי אחסון שכאלו. קנו תפוחים לפי הצורך ואחסנו בטמפרטורת החדר.

מאפים קור גורם ל"בריחת" לחות מן המאפים. ידוע כי מאפים נוטים להתייבש מהר מאוד, אך יש לוותר על האינסטינקט של רובנו ולאחסן אותם בקירור. לא מומלץ.

שמן מבלי להכביר במילים: אם לא מדובר בשמן המופק מאגוזים, מקומו לא במקרר

תפוחי אדמה העמילנים המצויים בתפוח האדמה לא כל כך אוהבים קור. עמילנים הופכים לסוכר בתנאי קור, דבר העשוי להשפיע על טעמו של תפוח האדמה באם יבושל לאחר שהוצא מן המקרר.

פירות עם גלעינים הפירות הללו, שבדרך כלל נמכרים כשהם אינם בשלים לחלוטין, זקוקים לאחסון בטמפרטורת החדר כדי להבשיל כהלכה. אז אם אתם נמנים על אוהבים האפרסקים, השזיפים או המשמשים – זה בשבילכם

רטבים חריפים

flickr/amy issuez האם קרה לכם פעם שהרוטב החריף האהוב עליכם הרגיש קצת שונה על הלשון מבדרך כלל לאחר שהוצאתם אותו מקירור? ייתכן מאוד, בגלל שהטעם והמרקם של הרטבים הללו משתנים במפגש עם טמפרטורות קרות. ראו הוזהרתם

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.