היום גיליתי

זה מה שעליכם חובה לבדוק בפעם הבאה שאתם קונים בקבוק מים!

מה אתם יודעים על הסיכונים הכרוכים בקניית בקבוקי מים שונים באריזות פלסטיק? רוב הסיכויים שאף אחד לא סיפק לכם את כל הפרטים שתצטרכו לדעת כדי לשמור על בריאותכם.
צריך להיות מצויין איפשהו על גבי הבקבוק מאיזה סוג פלסטיק במדויק הוא עשוי. המידע הזה חשוב מאוד, כיון שכל סוג פלסטיק מכיל כימיקלים שונים שיכולים לגרום דרגות נזק שונות לגוף האדם.

סוג הפלסטיק מצוין באותיות ומספרים, כפי שמראה התרשים הבא:

https://khoahoc.tv/

זהו פירוש כל הסימונים:

PET או PETE

PET הוא אחד מסוגי הפלסטיק הנפוצים ביותר במוצרי הצריכה, והוא מצוי לרוב בבקבוקי מים או בבקבוקי שתיה קלה, ובאריזות מסויימות. הוא מיועד לשימוש חד פעמי; שימוש חוזר מגביר את הסיכון בצבירת חיידקים ובגידול בקטריאלי. הבקבוקים הללו משחררים מתכות כבדות וכימיקלים שמשפיעים על האיזון ההורמונלי. פלסטיק מסוג PET אינו מתכלה בקלות, וכדי לנקות אותו ביסודיות יש צורך בשימוש בכימיקלים פוגעניים.

HDP או HDPE

HDPE הוא הפלסטיק הקשיח בו משתמשים למיכלי חלב, אקונומיקה ובקבוקי שמן, צעצועים ולחלק משקיות הפלסטיק. הסוג הזה של הפלסטיק לא משחרר כימיקלים באופן מעשי. מומחים ממליצים לבחור את הבקבוקים הללו כשקונים מים, כיוון שהם ככל הנראה הבטוחים מכל (ולכן, מכילים את המים הנקיים ביותר) שתוכלו למצוא בשוק.

PVC או 3V

PVC הוא פלסטיק רך, וגמיש המשמש לעטיפת מזון, בקבוקי שמן לבישול, למשחות שיניים, לצעצועים עבור ילדים וחיות מחמד, ולאריזת בועות עבור סחורה צרכנית שאינה ניתנת לכימות. סוג זה משחרר 2 כימיקלים רעילים שמשפיעות על ההורמונים בגופכם.
מומחים ממליצים לקנות סוג חלופי אם אתם מצליחים למצוא כזה.

LDPE

לא ניתן לעשות שימוש בפלסטיק הזה בייצור בקבוקים, למרות שאיננו משחרר כימיקלים לתוך המים. למרות זה, זה אף פעם לא רעיון טוב לקנות מזון הארוז בפלסטיק הזה בחנויות. יש מצב בו תאכלו לא רק את מה ששילמתם עבורו, אלא גם כמה כימיקלים מסוכנים.

PP

סוג נוסף של פלסטיק לבן או חצי שקוף, המשמש לאריזת סירופ וגביעי יוגורט. פלסטיק מסוג פוליפרופילן הוא קשיח וקל משקל, ובעל איכויות מדהימות בהגנה מפני חום. כאשר הוא מתחמם, הוא איננו נמס. לכן הוא נחשב בטוח יחסית. הוא משמש גם כחסם מצוין נגד לחות, שומן וכימיקלים.

PS

פוליסטרן הוא פלסטיק קל משקל וזול, בעל שימושים רבים ומגוונים. הוא משמש בעיקר ליצירת כוסות פלסטיק חד פעמיות, מיכלי מזון ל"טייק אווי", קרטוני ביצים, ואריזות פלסטיק לסכו"ם חד פעמי. הוא משחרר כמה חומרים מסרטנים כשהוא מתחמם. הוא אינו מתאים לחלוטין לשימוש ארוך טווח כמיכל לאחסון מזון או משקה.

PC או פלסטיק ללא תווית

משמש לעתים קרובות לייצור בקבוקי מים לפעילויות ספורט, וגם כמיכלי אחסון למזון, זהו הפלסטיק המסוכן ביותר בו תתקלו. הקטגוריה הזו מתייחסת לכל סוגי הפוליקרבונט (PC) ופלסטיקים "אחרים, אז אין טעם לדון בשימושים חוזרים או במחזור בקטגוריה זו. הדאגה העיקרית בפלסטיק הספציפי הזה, בכל אופן, הוא הפוטנציאל של זליגה כימית לתוך המזון (או המשקאות במיכלי פוליקרבונט המכילים BPA -Bisphenol A).

נכון להיום, בדקו את תחתית הבקבוק פעמיים!

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version