ויראלי

20 דברים שנמצאו בבתי מלון ואין לנו מושג למה הם משמשים…

By john

September 21, 2020

אנחנו אוהבים בתי מלון. הם נותנים לנו את האפשרות לקחת הפסקה מהשגרה הרגילה שלנו בבית. האם אין זה נחמד לחזור לחדר שכבר נוקה, האשפה בו פונתה והמצעים הוחפו? אבל יש כמה דברים שאפשר למצוא בבית מלון שמבלבלים את האנשים שמבקרים בו. במאמר הזה, אנחנו הולכים לספר לכם על 11 דברים משונים כאלה מעסקי המלונאות, שמבלבלים את כולנו מאוד.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

צוות האתר שלנו עלה על כמה מסודות האירוח הללו ומעוניין לשתף גם אתכם. שימו לב לבונוס בסוף המאמר.

 

11. מדוע יש חורים במיכלי האשפה במלונות ובמסעדות?

האם פעם שמתם לב כמה קשה להוציא שקית זבל מלאה יתר על המידה ממיכל האשפה בו היא מנוחת? המיכל נתקע לפעמים יחד עם השקית. עובדים במחלקות השירות הציעו פתרון מעניין לבעיה, בה אנחנו יכולים להשתמש גם בחיי היומיום שלנו. כל שעליכם לעשות, הוא לקדוח כמה חורים בחלקו התחתון של המיכל כדי לאפשר לאוויר לצאת ולמנוע אפקט וואקום, שהוא הסיבה מדוע השקית נצמדת למיכל. השיטה הזו עוזרת לנו לפנות את השקית במהירות ויעילות.

10. מדוע יש ספרי תנ״ך על השידות שלצד המיטה?

View this post on Instagram

#hotelbible #holybible #aintbadmagazine #yetmagazine #phroommagazine #tinycollective #anyonemag #ourmag #palepalmcollection #noicemag #photozine #outofthephone #minimalzine #odtakeovers #documentingspace #minimalmood #ignantpicoftheday #rentalmag #archivecollectivemag #mnml #minimalcomicplay #minimalworks #gominimalmag #lekkerzine #oftheafternoon #subjectivelyobjective #stopmagazine

A post shared by ǝɹoɯpıʞS uopuɐɹB (@secret_warp_zone) on

המסורת החלה בסוף המאה ה-19 ע״י ה- Gideons International, ארגון נוצרי אמריקני. הם ניסו להפיץ את ׳דברי האל׳ בכל העולם והחליטו לשלוח עותק של התנ״ך לכל מלון, ולאפשר לאורחים להתוודע לכתבי הקודש. כיום, אפשר לדאוג שהקוראן, התורה וגם החוקה האמריקנית יובאו לחדר האורח.

9. מדוע השמיכות בחדרי המלון כה צרות?

״צעיף מיטה״ הוא שם הפריט איתנו נוהגים לכסות את חלקה התחתון של המיטה. פריט זה נעשה נפוץ בעסקי המלונאות. מצעים אינם מתאימים לייבוש תכוף במכונת כביסה, אבל בה בעת, כיסוי המיטה כולה עם מצעים בלבד נחשב לא הגייני. צעיף מיטה דורש פי 3 פחות בד ממצעים וחוסך כסף רב מתקציב המלון. חיסכון בכסף משמח גם את המלונות היוקרתיים ביותר.

8. מדוע הם שמים שתי קשיות בקוקטייל של אדם אחד?

משקאות עם כמות קרח גדולה זוכים בדרך כלל לשתי קשיות. זה בגלל שהקרח שמגיע לפני הכוס יוצר מעין חסם ולא מאפשר לאוויר להגיע לתחתית הכוס. זה הופך את הלגימה לקשה. הקש השני מסיר את החסימה ומאפשר לאוויר להגיע לתחתית הכוס, וכך הופך את השתייה לקלה יותר.

7. מדוע הם מהדקים את השמיכות תחת המזרון?

טכניקת הצעת המיטה הזו קרויה בשם ׳מעטפה׳ והיא הגיעה לבתי המלון מהצבא. היא מונעת מקצוות השמיכה להיתלות באוויר, לגעת ברצפה ולהתלכלך, אבל גם גורמת למיטה להיראות מסודרת מאוד. יש עוד הסבר אחד לעניין הה: מוקדם יותר, לפני ימי החימום המורכי, מיטות האורחים היו מחוממות ע״י בקבוקים חמים, וה׳מעטפה׳ עזרה להם לשמור על החום.

6. למה בחדרי המלון יש טלפון בחדר השירותים?

https://www.instagram.com/p/BWa2aJZgWxO/

לפעמים מתרחשות תאונות כמו התקפי לב, טראומות או דלתות שננעלות בחדר השירותים והאמבטיה. עבור המצבים הללו בדיוק מספקים בתי המלון טלפונים בחדרי האמבטיה שלהם – זה יכול לסייע לעוזר להתקשר ולהזעיק עזרה, מאחר ואנשים אינם לוקחים את הטלפון שלהם לשירותים.

5. למה בחדרי המלון יש מצעים לבנים?

מיטה בסגנון שלגיה באמצע החדר גורמת לנו להרגיש שהחדר נוקה באופן יסודי, אפילו אם המנקה החליפה את המצעים בלבד. ה קשור בהתניה פסיכולוגית שיש לנו עם הצבע הלבן – שקשור בנקיון. בונוס אחר בעיסוק עם טקסטיל לבן הוא שאין צורך למיין לפי צבעים בעת השטיפה – מהסיבה הזו בדיוק גם החלוקים והמגבות במלון הם בצבע לבן.

4. מדוע כמה מלונות מדלגים על חדר מספר 420?

בצפון אמריקה, אוהבי הקנאביס קושרים את המספר 420 כשם קוד לעישו קנאביס. הסלנג הזה התפשט ברחבי העולם וזו גם הסיבה שחלק מבעלי המלון מנסים להימנע מההקשר הזה. כמה מבעלי המלון החליפו את לוחיות החדרים 420 בשיטות יוצאות דופן, כמו 419+1

3. מדוע ישנן שקיות בחדר האמבטיה?

השקיות הללו נמצאות לרוב ליד האסלה. הן מוצעות לאורחים שרוצים לזרוק משהו לאשפה, ומעוניינים שלא ייראה ע״י אחרים, לדוגמא, מוצרי הגיינה נשיים. לא רק שהשקיות הללו עוזרות למלונות להגביר את תחושת הנוחות בקרב האורחים, היא גם מגינה על מערכת הביוב מסתימות עקב השלכת מוצרים כאלה.

2. מדוע הם שומרים את שלטי הטלוויזיה והמזגן בעטיפת פלסטיק?

שלט רחוק הוא אחד הדברים המלוכלכים ביותר בחדר המלון מאחר ואלפי מבקרים קודמים נגעו בו. עוזרות במלונות טובים דואגות תמיד לחטא את השלט בעזרת תכשירים מיוחדים. לאחר החיטוי, הם שמים את השלט בכיסוי פלסטיק. שלפטים במלונות יקרים יותר מוחלפים בשלטים עמידים במים כדי שמי שמנקה אותם, יוכל גם לרסס אותם בחומרי ניקוי שונים.

1. מדוע העוזרות מקפלות את קצה נייר הטואלט?

סוזאן בלקמור, חוקרים ממים, מחשיבה את מם נייר הטואלט לאחד הפופולריים ביותר בקרב קהילת האינטרנט. אבל בעסקי המלון, זה נחשב הגייני לקפל נייר טואלט. זה עוזר לאורח להבין שאיש לא השתמש בחדר לפניו. כמה מלונות הפכו את ההרגל הזה לאמנות של ממש.

בונוס: המגבות במלון הזה מצויידות בחיישן למניעת גניבות

האם ראיתם דברים מוזרים בבתי מלון אשר הצלחתם להבין את המשמעות מאחוריהן? ספרו לנו בתגובות!

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.