היום גיליתי

עכשיו זה מדעי: מסתבר שטיולים מסביב לעולם הופכים אותנו מאושרים יותר מכל עושר חומרי אחר! צאו לטייל!

מדוע אנחנו נוהרים לחנויות בכזו החלטיות בכל פעם שיש לנו קצת כסף בארנק? עם כל רכישה חדשה אנחנו מרגישים מעט יותר מאושרים, אבל כמה ימי לאחר מכן תחושת הסיפוק נעלמת ולא משאירה עקבות. צוות האתר שלנו החליט שהגיע הזמן להאיר את הזרקור על הבעיה הזו אחת ולתמיד, ולשפוך קצת אור על האופן בו כולנו יכולים למצוא אושר אמיתי.

מסתבר שהדבר היחיד שמונע מאיתנו אושר אמיתי, היא היכולת שלנו להסתגל. ברגע שאנחנו מתרגלים למשהו שקנינו והוא הופך ללא מרגש, רמת הסיפוק שלנו נופלת, ואנחנו נאלצים תור אחר הרכישה הבאה. התהליך הזה חוזר על עצמו עד אינסוף.

בכל מקרה, מחקר שנעשה באוניברסיטת קורנל גילה דרך לשבור את המעגל האכזרי הזה. הפסיכולוג, פרופסור תומאס גילוביץ' הראה שאנחנו חווים את אותו סוג של אושר כשאנחנו קונים משהו ומטיילים. אבל – וזו הנקודה החשובה מכל – כמות האושר שאנחנו מפיקים מקנייה נעלמת לאחר זמן מה, בעוד הזיכרונות מחוויות הטיולים שלנו ממשיכות לספק לנו הורמונים של אושר גם זמן רב לאחר מכן.

השתתפות באירועים מיוחדים, טיולים, למידה של מיומנויות חדשות, אפילו ספורט אתרי – כל אלה הם המקור האידאלי לאושר עבור כל אחד מאיתנו. מכשיר חשמלי חדש או רכב חדש יהפכו בסופו של דבר לעוד חפץ רגיל שכבר יש לנו, או שייצאו מהאופנה מתישהו. כל זיכרון חדש, מצד שני, הופך למקור אמיתי של אושר שנשאר איתנו כל החיים.

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version