ויראלי

אם קולות הלעיסה מפריעים לכם, כנראה שאתם סובלים מהתופעה הנדירה הזאת ואתם לא לבד!

By john

September 13, 2020

האם אתם כועסים במיוחד כשאנשים עושים קולות כשהם: שותים, לועסים, גורסים ובולסים מזון, לוגמים משקה, כוססים ציפורניים, בולעים, נושמים, מריחים, מחרחרים ,שורקים או נוקשים באצבעותיהם?…והרשימה נמשכת. לחלק מהאנשים שקוראים את זה, רק המילים הללו מרתיחות את הדם. אם אתם, ממש כמוני,נמנים על אותם נשמות אומללות, יש לי חדשות בשבילכם: אתם סובלים מהפרעה פסיכולוגית הנקראת מיזופוניה.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

הפירוש המילולי של מיזופוניה הוא תיעוב של קולות. אך הסובלים ממנה אינם שונאים כל קול שהם שומעים. ישנם טריגרים מסויימים שיגרמו לאנשים הללו להכנס למצב קטטוני ולזעם מוחלט. מי שסובל מההפרעה ידע כבר ברגע שהוא שומע את הרעשים הללו, ואי אפשר לסנן אותם החוצה. הם מקובעים אצל אותם האנשים ויש להם דחף בלתי נשלט לומר למפיק הרעשים לחדול מכך מיד.

 

המצב חמור, לא מדובר בסלידה קלה מצלילים מסויימים, זה גורם לרגשות חזקים אצל הסובלים מההפרעה ויכולים לגרום לקרע עמוק במערכות יחסים. כשאני יושב לשולחן ארוחת הערב ומישהו לועס בפה פתוח,זה בלתי נסבל.

לעתים קרובות זה פוגע באנשים הקרובים לאלו הסובלים מן ההפרעה. זה עלול להוביל לויכוחים סוערים על דברים קטנים כמו האופן בו הם לוגמים את כוס התה שלהם.

ייתכן ויהיה קשה להפליא במקום העבודה ולגרום לחרדה ומתח. לשבת ליד מישהו שמפיק את אחד הקולות האלו יכול להיות הדבר הכי מסתכל בעולם ויתפרש כעינוי של ממש. זה יכול לגרום לכם לצאת לחלוטין מפוקוס ולגרום לירידה רצינית בתפוקה.

אנשים עם מיזופוניה סובלים בשקט מהפחד כי יגרמו סבל וצער לאחרים, או לחילופין שילעגו להם. כאשר מיזופונים מעירים על כך למישהו, לעתים קרובות פוטרים אותם בטענה שהם רגישים מדי- אומרים להם "להתגבר על זה", "להפסיק להיות כל כך קשים" או שאומרים להם "להתבגר". זה לא קל, תאמינו לי.

האם ישנו מרפא לתחלואה האיומה הזו? ובכן, אני חושש שאין גלולה שתוכלו לקחת ולהעלים את ההפרעה. אבל ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות כדי להגביל את ההשפעה של ההפרעה על חייכם. וודאו כי אתם משוחחים על כך עם משפחתכם, חבריכם והקולגות בעבודה. אם הם לא מאמינים לכם, תראו להם את המאמר הזה-זה עשוי לעזור.

אם סביבת העבודה שלכם מלאה בטריגרים כאלו בקשו מהבוס לעבור למקום אחר, אולי כך תקבלו משרד משלכם!

כמו אנשים ניסו לטפל בענין באמצעות היפנוזה,והם טוענים כי ישנה השפעה רבה. זהו דבר שאני שוקל בזמן האחרון, אני אנסה כל דבר שיעבוד. אם אתם רוצים לבדוק האם גם אתם סובלים מההפרעה הזו, צפו בסרטון הבא:

אם זה היה עינוי,כנראה שיש לכם מיזופוניה.

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.