היום גיליתי

14 סודות חשובים שרוב האנשים שטסים לא יודעים כלל!

מטוסים ושדות תעופה לא קשורים תמיד בנוחות ועונג, אלא אם כן אתם בעליהם של מטוס פרטי. ישנם הרבה טיפים וטריקים שיכולים להפוך את הטיסה שלכם לכל מקום בעולם לנוחה ונגישה יותר. לדוגמא, שילוב פשוט של מפתחות על המקלדת יכול לעזור לכם לרכוש כרטיס טיסה זול הרבה יותר ומדבקה מיוחדת יכולה לעזור לכם להעביר את הכבודה שלכם במהירות ולהימנע מהתור בשדה התעופה.

צוות האתר שלנו אסף עבורכם סודות מסע מאת דיילים ודיילות, וגם מפי נוסעים מנוסים בהם תוכלו להשתמש בטיסה הבאה שלכם.

 

1. איך לטפל בכבודה?


© alohashaw / instagram   © chemodan.ufa / instagram

* נוסעים רבים מאמינים שמדבקת ״שביר״ יכולה לעזור ולהגן על הכבודה שלהם מפני נזק במהלך הטיסה. בנוסף, המדבקה הזו יכולה גם לטפל בכבודה שלכם מהר יותר. העניין הוא, שתיקים עם מדבקות כאלה ממוקמים בדרך כלל בראש ערימת התיקים ופירוש הדבר שהם יהיו הראשונים לרדת מהמסוע

* הנה עצה נוספת לאלו שנוסעים הרבה: כמעט לכל הנוסעים יש תיקים כהים. אז כדי שלא תבלו זמן רב בחיפוש אחר התיק, קנו תיק עם צבעים בהירים כדי שתוכלו להבדיל בינו ובין שאר התיקים בקלות יחסית.

2. אפשר לקנות מותגים בעלי אקספרס בקלות רבה

כבר אין צורך בדיוטי פרי, רבים לא יודעים, אך ניתן למצוא חיקויים מדוייקים לכל המותגים הידועים בעליאקספרס, למשל משקפי שמש של רייבן שקונים בארץ ב-500 ש"ח ניתן לקנות את המוצר המדוייק (חיקוי אחד לאחד) ב-75 ש"ח,
וכמו ששיערתם זה ממש לא פשוט למצוא, הרי עליאקספרס לא נותן לסוחרים שלו לפרסם את סימני המסחר של אותם חברות.

עם השנים התפתח מין "שוק שחור" – סוחרים התחילו לפתח שיטות לפרסם את אותם המותגים, הם פיתחו מין מילות מפתח מיוחדות, למשל מי שחיפש את חברת Diesel יחפש במוצרים את הסימן DSI ומי שרוצה למצוא מוצרים של אדידס היה מחפש את הסימון ADI, עליאקספרס עלו על השיטה של הסוחרים והתחילו לאסור על פרסום תמונות עם אותם סימני מסחר, כך שהם לא יכלו לפרסם את התמונות של המותגים האלו. אבל הסוחרים לא נחו והתחילו לפרסם את המוצרים שלהם בתור מוצרים אחרים, למשל הסוחר היה מוכר שמלה ורודה והיה מפרסם בפורומים כמו Reddit שאם הם קונים שמלה ורודה הם יקבלו נעלי אדידס, לאט לאט התפתחו כל מיני אתרים ופורומים שמרכזים את כל "המוצרים הסודיים". לדוגמא, יש אתר ישראלי בעברית שעושה את זה תוכלו למצוא שם שלל ענק של מותגים מכל הסוגים במחירים שלא דמיינתם!
לינק לאתר https://AbaZol.com

3. איך לארוז את הדברים שלכם כמו שצריך?

* מלאו את כל החלל בתיק לכם כדי שחפצים לא יוכלו לנוע בחופשיות. יש לשים חפצים כבדים בצדי התיק ואת השבירים ביותר במרכז.

* חפצי זכוכית יש לעטוף בקרטון במקום בבד. לדוגמא, אתם יכולים להשתמש בקופסת נעליים ישנה. שלא כמו מגבות רכות, הקרטון העבה יכול להגן על דבר שביר טוב יותר אם נניח התיק נזרק מגובה או ממוקם תחת משהו כבד.

* לפני הטיסה שלכם, קחו רגע לצלם את פנים התיק. כך, יהיה קל יותר להוכיח שמשהו חסר, אם זה קורה.

4. איך לחסוך כסף בעת קניית כרטיסי טיסה?

* שילוב המקשים Ctrl + Shift + N יכול לעזור לכם למצוא כרטיסי טיסה זולים יותר כיוון שהוא מכניס את המחשב למצב בלתי נראה. כך אתר התעופה לא מצליח לבדוק את היסטוריית החיפוש שלכם ולא מנסה להציע לכם כרטיסי טיסה יקרים יותר כדי לגרום לכם לחשוב שמחיר הטיסה מאמיר כל דקה.

* טריק מגניב נוסף בו תוכלו להשתמש באתרי חברות התעופה וחיפוש הטיסות הוא לקנות כרטיס טיסה באותה שפה של היעד אליו אתם טסים. זה עשוי להיות קצת קשה, אבל משום מה מחירי הטיסות עולים אם אתם משתמשים בממשק של השפה שלכם.

* עוד כלל חשוב ביותר אותו ממלאים אנשים שטסים הרבה, הוא לקנות את הכרטיסים ביום שלישי אחרי 3 בצהריים. מומלץ גם לסגור כרטיסים 6 שבועות לפני הטיסה שלכם. הזמן העמוס ביותר הוא שישי בערב ושני בבוקר, לכן הכרטיסים היקרים ביותר נמכרים בזמן הזה.

* לפעמים, רכישת כרטיסים עם טיסות חיבור (קונקשן) עשויה להיות זולה יותר מטיסה ישירה. לדוגמא, אתם רוצים לחזור לארצות הברית מאירופה דרך הלסינקי והיעד הסופי של הכרטיס שלכם הוא שטוקהולם. אבל רכישת טיסה ישירה מארצות הברית לפינלנד עשויה להיות יקרה יותר מכרטיס עם טיסה נוספת לשטוקהולם.

5. איך לבחור את המקום הנכון במטוס?

© Fearless & Far / youtube

* מושבים במעבר מציקים לאנשים רבים בגלל שאי אפשר להרים את משענת היד ולא נוח לעמוד כשהמגש פתוח. כמה מטוסים מאפשרים למעשה להרים את משענת היד על ידי לחיצה על כפתור סודי. הדיילים יודעים על זה, אבל לא ימהרו לספר לכם על זה כי זה עוצב בעיקר כדי לשמור על הסדר ולמנוע מכם לחבוט בהם כשהם עוברים עם עגלת המזון שלהם.

* מטיילים מנוסים ממליצים על כיסאות 11 -12 מאחר והאמונה הרווחת מונעת מאנשים לשמור את כיסאות 13. ישנו סיכוי טוב שאף אחד לא ישב בכיסא לידכם.

* אם אתם מטיילים עם אדם נוסף, מומלץ להזמין כיסא במעבר וכיסא במעבר. ישנו סיכוי שהכיסא האמצעי יוותר ריק כי הוא בדרך כלל הכי פחות נוח. אם המטוס מלא לחלוטין, תוכלו להחליף מקומות עם השכן שלכם ולשבת עם החבר או בת/בן הזוג. כמובן, אם חוקי חברת התעופה מאפשרים זאת.


© Depositphotos   © Depositphotos

* אם אתם מתכננים לישון במטוס, בחרו במושב הסמוך לחלון כדי שתוכלו להשעין את הראש. אבל לפני שאתם עושים זאת. זכרו על איזה צד אתם ישנים בדרך כלל במיטה. אם אתם ישנים על צד שמאל, בחרו את הצד הימני של המטוס וההיפך. יהיה קל הרבה יותר להירדם כך.

* אתם יכולים לבחור מושבים נוחים במטוס בעזרת שימוש בשירותים שונים בהם אתם צריכים להזין את מספר הטיסה ואת שדה התעופה ממנו אתם ממריאים. המטוס יציג את המקומות בהם יש יותר מקום לרגליים, איזה מזון תקבלו, ושאר אינפורמציה שימושית.

* כדאי להיכנס למטוס אחרי כולם. כך, תוכלו לבחור כל מושב פנוי, אולי אפילו מושב טוב יותר מזה שמופיע על כרטיס הטיסה שלכם.

6. איך להימנע מהתורים בשדה התעופה?


© Depositphotos

* מטיילים רבים שטסים לעתים קרובות הבחינו שאם אתם עומדים בתור לביקורת דרכונים או מכס, מומלץ לקחת את הטור השמאלי. רוב האנשים הם ימנים ולכן באופן לא מודע הם בוחרים בטור הימני בכל מקום בו הם נמצאים, לכן לרוב הטור הימני עמוס והשמאלי קצר יותר וזז הרבה יותר מהר.

* כדי לא לבזבז זמן רב במכס, שימו את כל הדברים הקטנים שלכם בג׳קט או במעיל במקום בכיסי המכנסיים. כך תוכלו פשוט להסיר את הג׳קט ולהניח אותו לבדיקה. והסיכון באובדן קטן משמעותית, כי רוב הדברים שאובדים – אובדים במכס.

* כדי להאיץ את ה״חוויה״ שלכם בביקורת הדרכונים, שימו את המחשב והנוזלים שלכם בתיק הנשיאה, עד לאחרון. קציני המכס מבקשים מהנוסעים להוציא את הדברים הללו מהתיק כדי שיוכלו לבדוק אותם. שעונים, תכשיטים וחגורות יש לשים בתיק או בג׳קט כשאתם עומדים בתור.

7. איך למצוא מטען בשדה התעופה?


© Shelby Church / youtube

* מטיילים רבים משתפים את הסיפורים שלהם, לגבי כמה קל היה עבורם למצוא מטען במחלקת האבידות והמציאות של שדה התעופה. והם אפילו לא איבדו את המטען שלהם! לפי חוקי שדות התעופה, אם אתם מאבדים משהו ולא הגעתם לאסוף אותו תוך 90 ימים, אפשר לתת את הפריט לאדם שזקוק לו.

* אם לא הצלחתם למצוא שקע חשמלי בשדה התעופה, תוכלו לנסות לטעון את הטלפון שלכם דרך מסך הענק שניתן למצוא כמעט בכל שדה. בצדה האחורי של הטלוויזיה, תוכלו למצוא שקע USB ולחבר את הטלפון שלכם אליו. הטעינה תתבצע רק אם הטלוויזיה דלוקה. תוכלו להשתמש באותו הטריק גם בחדרי מלון, אם איבדתם את המטען אבל כבל הטעינה עדיין ברשותכם.

8. איך להתחבר לאינטרנט בחינם?


© Depositphotos

בשדות תעופה רבים, חיבור Wi-Fi ניתן לרוב בחינם, אבל מקומות ״גרידים״ במיוחד עשויים לנסות לחייב אתכם. כדי להימנע מכך, תוכלו לנסות להתקרב לטרקלין העסקים בשדה ולנסות לגשת לרשת שלהם. כאן, מטילים משתפים את הסיסמאות לרשתות של שדות תעופה בכל העולם, אז תוכלו לנסות למצוא את שלכם.

9. איך לזכות ביתרונות של מחלקת עסקים?


© Depositphotos

אם אתם רוצים ליהנות מההטבות של מחלקת העסקים אבל יש לכם כרטיס טיסה במחלקת תיירים, עליכם להיות מנומסים ואדיבים במיוחד לדיילים והדיילות, להשתמש בשמותיהם כשאתם פונים אליהם/אליהן, ולחייך אליהם. דיילים שמחים להעביר אנשים למחלקת עסקים בחינם אם הם אוהבים נוסע מסוים.

10. למה מוטב שלא תגעו בפנים שלכם?


© Depositphotos

מטוסים הם בדרך כלל מלוכלכים מאוד, כך ע״פ דיילים. קל מאוד לתפוס ווירוס או משהו כזה, אז אנחנו ממליצים שלא לעלות יחפים לטיסה, לא לאכול כל דבר שנופל על המגש שלפניכם, ולא לגעת בפנים.

11. איך להתגבר על ג׳ט לג?


© Depositphotos

* דיילים מנוסים ממליצים לבחור בטיסה שמגיעה ליעדה לקראת הערב, בערך ב-4 אחר הצהריים. כך, יהיה לכם די זמן להגיע למלון, להתקלח, לאכול ארוחת ערב וללכת לישון.

* אם אתם טסים מזרחה, 3 ימים לפני הטיסה, נסו ללכת לישון ולהתעורר מוקדם מהרגיל. כשאתם עולים על המטוס, כוונו את השעון שלכם כך שיתאים למדינת היעד, כדי שהמוח שלכם יתחיל להתרגל לזמן החדש במדינה אליה אתם טסים.

12. איך להשיג סיורים בחינם?


© Depositphotos

בדקו מראש האם שדה התעופה בו עומד להיות לכם קונקשן ארוך מציע סיורים בחינם. לדוגמא, אם תגיעו לשדה התעופה באיסטנבול עם ״טורקיש איירליינס״, תוכלו להשתתף בסיור חינמי סביב העיר. ישנו רק תנאי אחד אותו עליכם לקחת בחשבון: הזמן טרם הטיסה הבאה שלכם חייב להיות לפחות 6 שעות, אך לא יותר מ-24 שעות

אילו טיפים הייתם נותנים לאנשים שטסים בפעם הראשונה?

תורגם ע”י – צוות “היום גיליתי”.

תגובות פיסבוק
Exit mobile version