היום גיליתי

10 סרטים מעוותים לגמרי לכל מי שכבר מאס בסרטים רגילים ומשעממים

סרט טוב הוא יצירת אמנות בפני עצמו. כיום ישנם המון סרטים מצוינים שנשכחים בקלות וגם כאלה שגורמים לנו לבדוק אם אנחנו לא חולמים – וזה אוצר של ממש.

צוות האתר שלנו "היום גיליתי" אוהב מאד סרטים שמשאירים אותו במתח וגורמים לנו להגיד, ״לא ראינו את זה מגיע״. אז הנה רשימה של 10 סרטים מעוותים לחלוטין, עבור כל מי שמאס באותם סיפורים משעממים. תודו לנו אחר כך!

האחרים (2001)


© The Others / Warner Bros. Pictures

 

בסרט הזה ניקול קידמן, שמגלמת אישה צעירה בשם גרייס, בורחת לאי ומתיישבת בבית גדול ומבודד עם שני ילדיה הרגישים לאור וממתינים עד שתסתיים מלחמת העולם השנייה. החיים שלהם מלאים גם ככה בהתרחשויות יוצאות דופן, כשגרייס מתחילה להבין שהם כנראה לא הדיירים היחידים בבית. הסרט מזכיר לנו שמותחן לא חייב להיות עמוס באפקטים מיוחדים כדי להשאיר אותנו במתח.

Mulholland Drive (2002)


© Mulholland Drive / Universal Pictures

Mulholland Drive הוא סיפור מדהים על נערה שמאבדת את הזיכרון שלה לאחר תאונת דרכים ומחליטה לנסות ולבנות מחדש את פרטי חייה, ולחשוף את המסתורין של העבר שלה שרודף אותה ללא הרף. ככל שהיא צוללת עמוק יותר, כך העלילה הופכת אפלה יותר. הסרט ישאיר אתכם במתח עד סופו, ושם, דרך אגב, הוא יכה בתדהמה גם את הקהל המתוחכם ביותר.

ענן אטלס (2012)


© Cloud Atlas / Warner Bros. Pictures

סרט משנת 2012 שבויים ע״י 3 במאים מוכשרים בצורה יוצאת דופן – טום טיקוור והווקוובסקים – מציג אוסף של 6 סיפורים שונים שמתרחשים בתקופה שבין המאה ה-19 ועד המאה ה-24 (העתידנית) אשר קשורים זה בזה באופן בלתי צפוי. הסרט מראה שלכל בחירה טובה או רעה בהווה יש השלכות על העתיד.

דה ווילג' (2004)


© The Village / Touchstone Pictures

דה ווילג', מותחן בכיכובם של חואקין פיניקס ואדריאן ברודי, מספר על התיישבות קטנה במאה ה-19 שחייה בפחד מפני יצורים איומים שמתגוררים ביערות הסמוכים. אנשים לא מעזים לצאת מהכפר, אבל כדי להשיג תרופות הכרחיות, הדמות הראשית עוזבת את הבית. מתח בלתי רגיל לאורך כל הסיפור וטוויסט בעלילה שלא ראיתם כמותו.

תברח (2017)


© Get Out / Blumhouse Productions

סרט האימה המותח הזה מתחיל די רגיל – בחור שחור מגיע לבקר את ההורים של החברה שלו – שום דבר מיוחד, אבל דברים מתגלגלים באופן לא צפוי, והבחור מבין את הסיבה האמיתית להזמנתו. הסרט הפחיד אותנו לא בגלל שנבהלנו או צרחנו, אלא דרך הפרטים הקטנים שלא נראים מפחידים כלל וכלל, אבל הופכים להיות חסרי רחמים תחת סכין המנתחים של הבמאי המוכשר הזה.

Ex Machina (2014)


© Ex Machina / Universal Pictures

לסרט המדע הבדיוני הזה יש עלילה קלאסית הקשורה במדען וביצירה שלו. ניסוי שבו שני משתתפים – מהנדס צעיר, קיילב, ופרי יצירתו שהיא גם האינטליגנציה המלאכותית הראשונה בעולם, אווה. אבל נראה שלחוקרים יש יותר שאלות מתשובות. יתרה מזאת, במהלך הניסוי, קיילב מתאהב באווה, ואווה חותרת תחתיו עם הרובוט שהוא גם אב הבית. לסרט הזה אין בדיוק סוף טוב.

 

המפגש (2016)


© Arrival / Paramount Pictures  © Arrival / Paramount Pictures

דוקטור לואיז באנקס, שזה עתה איבדה את בתה היחידה, מתבקשת ע״י הצבא ליצור קשר עם זן מסתורי של חוצנים – המשימה שלה היא לתרגם את שפתם המורכבת. היא לומדת את האלפבית המחזורי שלהם שמשנה את תפיסת הזמן שלה, ומאפשר לה לחוות את העבר, ההווה והעתיד בו זמנית. כך לואיז מבינה שטרם ילדה את בתה.

הסוף המרשים של הסרט הזה יגרום לכם לייבב בבכי.

דרך קלוברפילד 10 (2016)


© 10 Cloverfield Lane / Bad Robot Productions

מישל, הדמות הראשית, מתעוררת לאחר תאונת דרכים ומוצאת את עצמה לכודה במרתף של אדם אשר טוען כי הציל אותה מפני מתקפה כימית, בה נספתה האנושות כולם ע״י חייזרים, ושהעולם שמחוץ לבונקר מסוכן עבורה. היא מנסה להימלט, וכשהיא סופסוף מצליחה, היא מבינה שהכל היה נכון – חייזרים פלשו לכדור הארץ. אתם לא תאמינו מה הצעד הבא של מישל!

Certified Copy (2011)


© MK2 Diffusion

ג׳יימס, הדמות הראשית, הוא סופר בריטי. הוא מגיע לעיירה טוסקנית קטנה לוועידה שעוסקת באותנטיות של האמנות. שם, בבית קפה, הוא פוגש אישה, אותה חושב הבעלים (בטעות) כאשתו. השניים מחליטים לשחק את המשחק, ומעמידים פנים שהם זוג נשוי, יוצאים לנסיעה סביב העיר וממשיכים במשחק התפקידים. אבל במהרה, הופך המשחק התמים הזה למסוכן מאוד.

נעלמת (2014)


© Gone Girl / 20th Century Fox

ניק ששב הביתה מוקדם כדי לחגוג עם אשתו את יום הנישואין החמישי שלהם, מגלה שהיא נעדרת. ההיעלמות שלה בלתי צפויה והיא מושכת תשומת לב ציבורית רבה, מאחר ואיימי הייתה מקור השראה עבור ספרי ילדים פופולריים שכתבו הוריה. במהלך החקירה, המשטרה חושפת רמזים שמעמידים את ניק כחשוד העיקרי. הסוף יכעיס וידהים אתכם בו זמנית.

בכמה סרטים כאלה צפיתם? האם אתם מכירים סרטים נוספים שאפשר להוסיף לרשימה? נשמח לשמוע בתגובות!

תורגם ע"י – צוות "היום גיליתי".

תגובות פיסבוק
Exit mobile version