היום גיליתי

10 דברים שיהפכו את הזוגיות שלכם להרבה יותר טובה ממה שהיא כעת

להתחיל מערכת יחסים חדשה עם מישהו שאתם נהנים להיות בקרבתו יכול להיות כיף, מעודד, מרגש ונוח. עדיין, לא משנה כמה טוב אתם משלימים האחד את השנייה או כמה עמוקים הרגשות שלכם, מערכות יחסים יכולים להיות מונוטוניים, מעייפים, מטרידים ולפעמים אפילו מתנגשים עם האינדיוידואליות שלכם, הצרכים האישיים והרצונות.
האמת היא שהתחושה הראשונית של אושר עילאי שעוטפת כל מערכת יחסים חדשה נקבעת בעיקר ע"י העניין שבחידוש. אתם זוכים להכיר אחד את השנייה לעומק ובמישורים כה רבים של החיים שלכם או בסיטואציות שונות, אתם זוכים לפגוש את המשפחה והחברים האחד של השנייה, להחליף דעות, לנסות את התחביבים של כל אחד מהצדדים, ובאופן בסיסי אתם מתחילים לצבוע עתיד ורוד יחד.

איש לא יכול להכחיש שהכוח וההתרגשות בגילוי אישיות אחרת לעומק נשמתם ובאותה הנשימה, לגלות את עצמכם במערכת יחסים חדשה.

עדיין, בעוד זמן בדרך כלל שוחק את רוב הדברים בחיים, זה יכול להשפיע באופן קיצוני על הרגשות שלכם ותחומי העניין, רמת החיבור והגישה האחד לשנייה, כמו גם התשוקה והרצון לתת לדברים להמשיך.

הזוגות הנבונים (אתם מכירים את הזוגות האלו שרוב האנשים אומרים עליהם ש'הם נועדו להיות יחד') הופכים ליין ומשתבחים עם הגיל. בכל זאת, מערכות יחסים רבות מתנדפות אחרי ששלב ההתרגשות חולף ומפריד ביניהם כמו שמן ומים.

אם אתם רוצים שמערכת היחסים שלכם תאריך ימים כמו שמגיע לה, העיפו מבט ב-10 הדברים שאתם צריכים לעשות למען מערכת יחסים זוהרת יותר.

1. שמרו על גישה חיובית לחיים.

כולם רוצים להיות סביב אנשים שמחים שחיים את הרגע ולוקחים את הטוב ביותר מכל דבר.

גישה מתמדת של אי שביעות רצון, תלונות ונדנוד – מושכת רגשות שליליים ויוצרת מצב רוח נוראי, ויוצרת מערכות יחסים רעות בין אנשים.

לשמור על גישה חיובית לחיים תהפוך אתכם לפרטנר מושך יותר בעוד באותו הזמן, תהפוך אתכם לשמחים יותר באופן כללי.

2. אהבו את עצמכם.

הפרטנר שלכם לא רוצה להיות אובייקט הקורבנות שלכם. הוא רוצה להיות שמח עם מי שהוא כמו שאתם רוצים להרגיש טוב עם עצמכם.

שניכם צריכים להיות מרוצים ומסופקים עם האישיות שלכם במטרה להשליך את אותם הרגשות למערכת היחסים שלכם. ויותר חשוב, אתם צריכים לשמר את האישיות שלכם מעל ומעבר לדברים שאתם עושים כדי לרצות את בן/בת הזוג.

לדוגמא, זה בסדר מדי פעם ללבוש משהו שהם אוהבים עליכם, אבל אין זה אומר לגבי שניכם שאתם צריכים לשנות את הסטייל ואת המלתחה שלכם למה שהם אוהבים או שונאים.

זהו הסוד של הזנת חיוניות ועניין מתמשך במערכת היחסים שלכם: לשמר את עצמכם וגם לחלוק את זה עם אדם אחר.

עשו את הדברים שאתם אוהבים בנפרד (תחביבים, להיפגש עם חברים, להמשיך ללמוד), שאפו לשמור את הכיף ואת האדם הנפלא שהייתם כשנפגשתם, ויחד המשיכו להשקיע ולשפר את עצמכם.

3. שימו לב לצרכים והרצונות של הפרטנר שלכם.

גברים ונשים הם שונים ובאופן מובנה חולקים השקפות שונות על מערכות יחסים ועל מה שגורם להם לאושר בחיים. לנהוג בשליטה ובנסיון לשנות את האהוב/ה שלכם כדי שיאהב את אותם הדברים שאתם אוהבים ולגרום לו לקבל על עצמו את המעשים והפעולות אותם אתם רואים כנכונים – יכבה את האש עבור בן הזוג ויגרום לתסכול קיצוני מצדכם.

עליכם לזכור שהפרטנר שלכם איננו ההשתקפות הנאמנה או הרכוש שלכם. זה אך טבעי שהחצי השני שלכם רואה דברים אחרים ובעל צרכים נפרדים משלכם. תוכלו לקבל אותם? תוכלו להגשים את חלקם? אם כן, נהגו בהתאם. אם לא, היו כנים לגבי האופן בו אתם רואים את הדברים מתקדמים משם.

4. הוקירו תודה והראו הערצה

אם אתם במערכת יחסים עם ישהו – זה לא הולך מבלי לומר להם שאתם מעריכים אותם עבור מספר מעלות שיש להם, הדרך בה הם מתייחסים אליכם, כיצד הם גורמים לכם להרגיש וכדומה.

המפתח פה הוא להזכיר לפרטנר שלכם תמיד כמה אתם מעריצים את הדברים שהיא/הוא עושים בשבילכם ואת הדרך בה הם גורמים לכם להרגיש.

5. היו זהירים עם המילים שלכם.

"מילים חותכות עמוק יותר מחרבות", זה יותר מפתגם. זוהי אמת אוניברסלית מוחלטת.

לא תוכלו להתמודד עם כל העלבה, התקפה, השפלה, שקר או כל התעללות מילולית אחרת. לא משנה כמה תתרצו לעצמכם לאחר שהסופה תחלוף. זו תהיה מכה מתמשכת שתישאר באחורי הראש שלו וצלקת ברגשותיו/רגשותיה או בדעות שלהם עליכם.

6. הפגינו כבוד

כל סוג של מערכת יחסים צריכה להיבנות על כבוד הדדי.

כבוד הוא עניין רב-שכבתי ומראה שיש לכם הגיון בריא וערך כלפי האדם איתו אתם נמצאים. לכן, תצרכו לכבד אותם באופן מילולי (עיינו בסעיף 5), תצטרכו לכבד את הדעות וההחלטות שלהם אפילו אם אתם חולקים עליהם, תצטרכו לכבד את החברים והמשפחה שלהם אפילו אם לפעמים זה בשביל הסיבה היחידה שמגיעה עם כל החבילה.

7. היו אמפתיים.

כולנו עוברים תקופות מתוחות, יש לנו ימים רעים ורגעי עצלות ואנחנו מושפעים מגורמים שונים שמשנים את מצב הרוח שלנו ואת הערך העצמי שלנו. העובדה שיש מישהו לצדנו שיכול להתמודד עם מצב הרוח הנוראי שלנו יותר מאשר לשפר אותו – זה אפילו נורא יותר.

אז, נסו לעודד את החצי השני שלכם כשהם מבואסים, קבלו את הפרטנר שלכם אפילו אם אתם מעוצבנים ממשהו שהוא עשה ופגע בכם (או להיפך) והראו להם חמלה. זכרו שפעם בכמה זמן, כולנו זקוקים לזמן לבד.

8. צרו זכרונות משותפים.

אין דבר שמקרב ביניכם כמו לעבור חוויות שמחות, הרפתקניות ופחות מהנות יחד. עשו מאמץ לצאת לטיולים משותפים, שיעורים (ריקוד/מוזיקה), עשו כל מה שגורם לכם לכיף והתרגשות (צלילה, מחנאות, השתתפות בתחרויות) כל עוד אתם עושים זאת יחד.

צלמו המון תמונות ומזכרות כדי לחזק את הזמנים הטובים שלכם ולזכור את האושר, אם וכאשר דברים הופכים מעיקים.

9. שגרת מריבות

לפעמים, החיים נראים תובעניים ומעייפים כדי למצוא את הזמן, הסבלנות והרצון לריב על בסיס יומיומי. עדיין, כפי שאמרנו קודם, זכרונות הם אלו שיכולים להעמיק את הקשר שלכם ולהפוך אותו למשמעותי יותר. לשבת מול הטלוויזיה כל אחר הצהריים ולהזמין אוכל כל ערב זה לא משהו שתזכרו כחוויה.

תצטרכו להשקיע משאבים אישיים וחיצוניים כדי להביא איכות וגיוון לחיים ולמערכת היחסים שלכם.

עשו מאמץ להפתיע את הפרטנר שלכם עם משהו קטן, על בסיס קבוע. נסו להכניס חדשנות למערכת היסים לעתים קרובות ככל שתוכלו.

10. הכניסו פלפל לחיי האהבה שלכם

שגרה היא דבר שמכבה את מערכת היחסים כשמדובר ברגעים האינטימיים שלכם. פעם נוספת, להיות הרפתקני ופתוח כדי לנסות דברים חדשים יכול לגרום לשינוי ענק.

תצטרכו באופן קבוע למצוא דרכים חדשות כדי לגרות את החושים של בן הזוג ולענות על תשוקותיו.

נסו תנוחות/מקומות חדשים, גרמו לציפייה לרגע (דרך הודעות, מכתבים, שיחות טלפון) והעריכו את המשחק המקדים כדי להגיע לרמה רגשית גבוהה. העזו לצלול עמוק לתוך הפנטזיות של בן הזוג והיו אותו האדם שהיא/הוא מעולם לא ירצו שילך.

אין שום דבר מדהים באופן מיוחד בעצות הכתובות במאמר הזה ועדיין, זו בדיוק הסיבה שהם עובדים – תמיד! הם מתאימים לכל אישיות ולכל סוג שם בן אדם, זה מה שאנשים המנהלים מערכות יחסים מוצלחות עושים, וזה מה שמשאיר אותם במערכות היחסים הללו.

אז, אתם מוכנים להאיר את מערכת היחסים שלכם עם 10 הטיפים הקלים והטבעיים האלה?

מקור התמונה הראשית: Fabio Astone

תורגם ע"י – צוות "היום גיליתי".

תגובות פיסבוק
Exit mobile version