ויראלי

7 דברים מעניינים שיכולים לשנות את צבע העיניים שלכם

By john

August 30, 2020

לא משנה אם יש לכם עיניים חומות או כחולות, בטח תהיתם לעצמכם כיצד הייתם נראים עם עיניים ירוקות, לדוגמה. אבל רק מעטים מאיתנו יודעים שישנם מספר גורמים, כולל אוכל ורגשות, שיכולים לשנות את צבע הקשתית שלנו. אנחנו עומדים לספר לכם כמה מהעובדות המעניינות ביותר ולהראות לכם כיצד אפשר לשנות את צבעי העיניים בעזרת דוגמאות שקשורות בכמה מהסלבז המפורסמים בעולם.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

צוות האתר שלנו "היום גיליתי" הרכיב עבורכם רשימת עובדות מרתקת לגבי הסיבות והשיטות בהן אנשים יכולות לשנות את צבע העיניים שלהם.

 

כיצד מצב הרוח יכול להשפיע על צבע העיניים

רגשות חיוביים הם סוג של שוק לגוף שלנו. כשאנחנו חווים זעם חמור או אושר אמיתי, קצב פעימות הלב שלנו משתנה, הנשימה שלנו מואצת וקשה לנו לנשום כהלכה, אבל צבע האישונים שלכם משתנה גם כן. הוא עשוי להפוך כהה יותר, ולפעמים בהיר יותר.

נראה כי ניתן להבחין בצבעים העזים ביותר אצל אנשים שחווים רגעים של אושר.

© Depositphotos   © Depositphotos

אם תינוק נולד עם עיניים אפורות כחולות ייתכן ומאוחר יותר אתם עשויים להיות מופתעים. הסוד של עיניים כחולות, שנקראים גם בשם ״אפקט השמיים״, היא בגלל תכולה דלה של מלנין באישונים שמפזר אור וחושף צבע כחול בהיר יותר. עיניהם של תינוקות רבים בגיל 3-18 חודשים עשויות להתכהות אם כמות המֶלָנוֹצִיט באישונים גדלה. לדוגמה, אנשים שחיים באיזורים הרריים נולדים לעיתים קרובות עם עיניים כחולות שהופכות לגוון שקד מאוחר יותר אבל זה תלוי לרוב בצבע העיניים של ההורים שלהם. לפעמים, צבע העיניים הסופי ממשיך להשתנות עד גיל 12.

אבל תינוקות שנולדים עם עיניים חומות, עשויים להישאר עם העיניים הללו לשארית חייהם. בזכות ריכוז גבוע של מלנין, השכבה החיצונית של האישון סופגת את האור שמשתקף, וזה מסתכם בעיניים חומות. דרך אגב, אפילו אנשים בעלי צבע עיניים כהות סובלים ממחלות עיניים לעתים רחוקות, עליהם לשים משקפי שמש. לפי מחקר שנערך בצ׳כיה, אנשים בעלי עיניים חומות נתפסים כאמינים יותר, בעוד נשים בעלי עיניים בהירות נוטות שלא לסבול מדיכאון ומחשבות שליליות.

דרך אגב, המחקר האחרון הוכיח כי 16 גנים משפיעים על צבע העיניים, וזו הסיבה מדוע קשה לחזות מראש את צבע העיניים של התינוק.

מזון נא וניקוי רעלים

© livelovefruit

ישנה תיאוריה ברפואה האלטרנטיבית כי צבע האישונים ובריאות האיברים הפנימיים קשורים אלו באלו. הכיוון הזה ברפואה נקרא אירידולוגיה אבל מאחר ואין מספיק הוכחות מדעיות, הוא נחשב כפסאודו-מדעי. אבל דוקטור רוברט מורס, מומחה בריאותי שטיפל בכרבע מיליון אנשים, מאמין כי הרביע החיצוני של העין קשור לבריאות המוח בעוד העיגול החיצוני קשור למערכת העיכול. הוא אומר שהוספת פירות וירקות רבים לדיאטה שלכם עשויה לשנות את צבע העיניים והוא אפילו יצר סדרה של סרטונים שמוקדשים למחקר שלו.

התמונות מעל מראות נערה שאכלה מזון נא-טבעוני במשך 6 שנים. אתם יכולים לראות כיצד הדיאטה שלה שינתה את צבע העיניים שלה. לפי דוקטור מורס, ריכוז גבוה של גוון צהוב מעיד על מספר רב של רעלנים. היא הצליחה לשפר את תפקוד מערכת העיכול שלה ולראות כיצד צבע העיניים שלה משתנה מחום ירוק לגוון בהיר ואינטנסיבי יותר של ירוק, אבל גם הצליחה שלנות את החלק הלבן בעין שלה כך שיהיה לבן צלול ובהיר יותר. פרט לכך, אומר דוקטור מורס שלכל אדם פיגמנט ייחודי שמצריך ניתוח אישי. הוא מאמין שתרד עוזר לשמור על העיניים בהירות וצעירות, דבש עשוי להוסיף גוונים חמימים יותר, ומאכלי ים צבע אינטנסיבי יותר. מזונות אחרים שיכולים להשפיע על צבע העיניים שלנו הם שמן זית, בצל ואגוזים.

איפור ובגדים יכולים לשנות את צבע העיניים שלך

© Pixabay

נשים יש כלים קסומים שיכולים לשנות את צבע העין שלהן ולהפוך אותו בולט יותר. שרביט הקסם שלהם הוא מייק אפ, בגדים, צבע שיער ואקססוריז. לדוגמא, נשים בעלות עיניים חומות יכולות ללבוש בגדים בגוון זהוב, ורוד או ירוק בהיר כדי להפוך את האישונים שלהם בהירים יותר.

 

בעוד נשים בעלות עיניים כחולות או ירוקות יכולות להדגיש את צבע העיניים שלהן בצבעי טורקיז, אמרלד וכחול. צבעים נייטרליים כמו לבן, אפור ושחור יכולים להדגיש את צבע העיניים המקורי שלכן. דרך אגב, אם אתן עוטות משקפיים, בקשו מהמומחה שלכן שיצפה את העדשות בשכבת AR שמנטרלת בוהק ואור מסנוור כדי שכולם יוכלו לראות את צבע העיניים שלך כהלכה.

אור שמש ומקום מגורים

© Depositphotos   © Depositphotos

עיניים חומות הן הנפוצות ביותר על כדור הארץ, כ-70% מאוכלוסיית העולם הם בעלי עיניים חומות, ואתם יכולים למצוא אותם ביבשות אוסטרליה עד צפון אמריקה. במחוזות מסוימים, אחוז האנשים בעלי עיניים חומות מגיע ל-95, כמו באסיה, המזרח התיכון, דרום אמריקה, דרום אירופה ואוקייניה. בארצות הברית, 50% מהאוכלוסייה היא בעלת עיניים חומות.

אנשים בעלי עיניים כחולות נפוצים יותר בצפון אירופה: אסטוניה, דנמרק, פינלנד – 85%, גרמניה – 75%, ואנגליה – 50%. לפעמים, ניתן למצוא אנשים בעלי צבע עיניים כזה במזרח התיכון. דרך אגב, חוקרים גנטיים מאוניברסיטת קופנהגן גילו שאישונים כחולים הם תוצאה של מוטציה שהתרחשה לפני כ-6000 עד 10,000 שנים. דוקטור אייברג מסביר שבהתחלה, לכולם יש עיניים חומות אבל המוטציה מקטינה את ייצור המלנין. מדענים מציעים כי זה התרחש לראשונה בצפון מערב הים השחור.

רק 2% מאוכלוסיית העולם היא בעלת עיניים ירוקות. גוון זה נוצר בשם תכולת מלטונין צנועה בשילוב פיגמנטים חומים-צהובים. עיניים ירוקות נפוצות ביותר בספרד, אירלנד, רוסיה, ברזיל, איסלנד ופקיסטן. צבע העיניים הנדיר ביותר הוא צהוב והוא תוצאה של עיניים המכילות פיגמנט ליפוכרום.

ניתוח בלייזר לשינוי צבע העיניים

© medgadget

ניתוחים אלו הם מסוכנים מאוד ועשויים לגרום לעיוורון, וזה בדיוק מה שקרה לכוכב האינסטגרם הארגנטינאי הזה. אבל ב-2011, דוקטור גרג הומר המציא ניתוח לייזר שיכול לשנות את צבע העיניים. בעזרת קרן לייזר, מושמדים תאי מלנין והאישונים הופכים בהירים יותר. פירוש הדבר הוא שאנשים בעלי עיניים חומות יכולים להיות בעלי עיניים כחולות או אפורות.

הניתוח נמשך רק כ-20 שניות, והתוצאה הסופית הופכת ברורה לאחר שבועיים עד ארבעה שבועות. דוקטור גרג הומר קיבל את הרעיון מעמית דרמטולוג שמסיר כתמי לידה ושומות בעזרת לייזר. המחקר הראה כי הניתוח לא משפיע על הראייה אבל נדרש זמן נוסף כדי ללמוד את כל תופעות הלוואי האפשריות. הומר אפילו אמר, ״אתם יכולים לעבור את הניתוח הזה מבלי לחשוש, מאחר ואני מאחר ואני מאשר אפילו לבתי לעבור את הניתוח הזה״.

אנשים בעלי גוון עיניים ״זיקית״

© Depositphotos

לכמה אנשים יש עיניים שמחליפות צבעים. אפילו שהתופעה הזו טרם נלמדה לעומק, כל המדענים מסכימים שלא מדובר במחלה. בדרך כלל אנשים בעלי עיניים כחולות-ירוקות או שקד הם בעלי עיני ״זיקית״. רופאים לא מצאו כל בעיות הקשורות בראייה אצל האנשים האלה, אבל ה״מתנה״ הזו אינה עוברת בתורשה.

לפי מחקר, שינוי תמידי בצבע העיניים קשור לתהליכים עצביים ותהליכים במערכת האנדוקרינית כמו גם כמות המלנין. עיני זיקית מגיבות למתח, רגשות רומנטיים ותשישות, והשינויים שלהם עשויים להיות קשורים בסביבה ובשינויי אקלים. פסיכולוגים מציעים בנוסף, כי אנשים אלה אינם צפויים ואולי מרושעים ונכלוליים.

האם הייתם רוצים לשנות את צבע העיניים שלכם? שתפו אותנו בתגובות!

תורגם ע"י – צוות "היום גיליתי".