ויראלי

27 עובדות כל כך מוזרות ומשונות על סין שבטח תחשבו שהמצאנו אותן!

By john

August 30, 2020

סין היא מדינה ענקית, יוצאת דופן ומרתקת כל כך ששווה לבקר בה עכשיו. נראה כאילו היא תערובת של מסורת עתיקה וקדמה, מה שגורם לה להראות מוזרה מאוד. קבלו 30 עובדות מוזרות שאולי תתקשו להאמין לחלקן,על המדינה המדהימה הזו. קראו אותן ואולי תקבלו מושג טוב יותר על מה באמת מדובר.

להצטרפות הקליקו 👈 https://bit.ly/3tdbv

#27 רק לאחרונה סין אישרה את השימוש בקונסולות משחק במשך 14 שנים,סין אסרה על קונסולות משחק כמו פלייסטיישן ואקס בוקס. האיסור בוטל בשנת 2014.

#26 ילדים סיניים רבים קרויים על שם המשחקים האולימפיים. למעלה מ-4000 ילדים סיניים קרויים אאויון, שפירושו "משחקים אולימפיים". זהו למעשה שם מנהג מקובל לקרוא לילדים על שם אירועים או סלוגנים פופולריים.

#25 חלק מתחנות המשטרה בסין משתמשות באווזים משטרתיים במקום בכלבים. לפי הרשויות בסין, אווזים ניחנות בראיה מצוינת ויכולים להיות תוקפניים,לכן הם תחליף נהדר לכלבי משטרה.

#24 מקורו של משחק הכדורגל הוא ב…סין קוג'ו,שפירושו המילולי בסינית הוא:"לבעוט בכדור עם הרגל", היה משחק פופולרי בתקופת שושלת האן (206 לפנה"ס-220 לפנה"ס). מאוחר יותר, נפוץ המשחק למדינות השכנות כמו יפן,קוריאה וויטנאם, ולבסוף הפך למה שאנו מכירים היום ככדורגל.

#23 אפשר לשחזר את קרום הב(ת)ולין בסין! באמצעות הליך פלסטי מטריד, נשים סיניות משלמות מאות רבות כדי לשחזר את בתוליהן לפני ליל הכלולות.

#22 פיג'מה זה השחור החדש בשנחאי. פיג'מה היא פריט לבוש אופנתי בשנחאי,ואנשים לובשים אותה לארוחת צהריים או לקניות.

#21 ילדים סיניים עושים צרכים בכל מקום. רוב הילדים הסיניים לובשים מכנסיים מיוחדות שניתן להסיר בקלות כשצריך לעשות צרכים. זהו לא מראה נדיר לראות אמא סינית מחזיקה את התינוק שלה,כשמכנסיו מופשלים, מעל פח אשפה ציבורי.

#20 "ביצי שתן" נחשבים למעדן בסין. אז, הנה דבר אמיתי שקיים בעולם: "ביצי שתן" הן ביצים קשות המושרות יום שלם בשתן של ילדים מתחת לגיל 10. על פי הרפואה הסינית,אכילת ביצים אלו היא בעלת תועלת רפואית רבה,ובין היתר מגבירה את מחזור הדם.

#19 אי אפשר לעשות ילדים עד שהממשלה מאשרת לכם. זוגות סינים נשואים חייבים לבקש "אישור לתכנון משפחה" שלושה חודשים לפני או אחרי ההריון.

#18 רוב הסינים צופים באותו הערוץ ב-7 בערב. בכל יום בשבע בערב, רוב הסינים צופים בתוכנית חדשות בת 30 דקות בערוץ הממשלתי . זוהי התוכנית הנצפית ביותר בסין מאז 1978.

#17 ישנו איזור זמן אחד בלבד. על אף היותה המדינה השלשית בגודלה בעולם, לסין יש רק איזור זמן אחד, זמן ביג'ינג הסטנדרטי. כתוצאה מכך, השמש זורחת ב-10 בבוקר בערים כמו שיניאנג, הממוקמת במחוז המערבי ביותר של סין.

#16 יש להם פסטיבל המוקדש לאכילת כלבים. על פי המסורת הסינית, אכילת כלב תורמת לחום הגוף, ואף גורמת למזל טוב ובריאות.

#15 בקרוב, סין תהיה האומה הנוצרית ביותר בעולם. האוכלוסיה הנוצרית גדלה במהירות, ועד 2030, מומחים מעריכים שסין תעקוף את ארצות הברית ותהיה האומה הנוצרית ביותר בעולם.

#14 כולם יוצאים לחופשה באותו הזמן. כולם מקבלים חופשה באותו הזמן. בראש השנה הסיני, מעריכים כי 3.7 מיליארד סינים יצאו לטייל.

#13 סינים רבים אינם נאלצים לעבור דירה, אפילו אם בסביבתם מתרחשת בנייה. מה שידוע בשם "בתי ציפורניים", הם בתיהם של אותם דיירים סינים שמסרבים לעבור דירה בכדי לפנות מקום לאתר בנייה. במקרים מסויימים, בנאים נאלצים לבנות מסביב לאותם בתי ציפורניים.

# 12 למדיניות ה"ילד הבודד" בסין יש הלשכות חמורות…אבל לא חמורות כמו שאתם חושבים. זוגות סינים עם יותר מילד אחד נאלצו במקרים רבים לשלם קנסות כבדים בימיה הראשונים של המדיניות. בכל אופן, למרות תפוצתו הרחבה של העניין בתקשורת העולמית, הפלות כפויות או עיקור הן נדירות מאוד.

#11 תוכלו לשכור מישהו שיסייע לכם להתחמק מפקקי תנועה. אם מצאתם את עצמכם בפקק תנועה בסין, ישנם שירותים אליהם תוכלו לחייג ומישהו עם אופנוע יאסוף אתכם-יחד עם אדם נוסף שישב וימתין ברכבכם.

# 10 בעבר, סין הוציאה להורג יותר אנשים מכל העולם יחד. בכל מקרה, לאחר שנפוצה הידיעה בתקשורת העולמית, הממשלה הסינית החלה לתת עונשי מוות על תנאי יותר מאשר הוצאות להורג, שלמעשה שוות לריצוי שארית החיים בכלא.

#9 המטבח הסיני הוא משונה מאוד. #8 ב-1973,סין הציעה לארצות הברית 10 מיליון נשים סיניות להגדיל את כמות האוכלוסין.

#7 בסין תוכלו להשכיר בן זוג. ישנם שירותים בסין המאפשרים השכרת בן זוג באינטרנט-בשונה משירותי הליווי במערב, המטרה אינה מין. במקום זאת, סינים משכירים בני זוג כדי לגרום להוריהם להפסיק להתלונן על כך שהם רווקים.

#6 יש הרבה מקום פנוי בסין למעשה,רוב הערים הנטושות בסין הן חדשות,ומעולם לא יושבו בידי אנשים.

#5 הסינים אלופים בלהעתיק דברים. הסינים אוהבים להעתיק דברים-ולא רק סרטי די.וי.די או משקפי מעצבים. לדוגמא,בשנחאי,ישנו מקום שנקרא ת'מז טאון, שמור להיות העתק מיניאטורי של לונדון.

#4 כ-35 מיליון סינים עדיין חיים במערות. בספרו "לרכב על תרנגול הברזל:על רכבת בסין",פול ת'רו כותב "אין שום תוכנית ממשלתית לעקור את יושבי המערות, אך ישנה תוכנית להעניק להם מערות טובות יותר. זה נראה לי כמו צורת מחשבה מוזרה: מדוע ליישב מחדש או להעניק להם בתים חדשים? הפתרון ההגיוני הוא לשפר את המערות בהם הם מתגוררים. זה מאוד סיני מצידם".

#3 שתיית אלכוהול אינה רק בשביל הכיף. שתיית אלכוהול נעוצה עמוק בתרבות הסינית, ולעיתים קרובות עובדים נדרשים לשתות בעבודה כדי לתפקד כאוות נפשו של המעסיק.

#2 מדענים סיניים לובשים תחפושות של דובי פנדה כדי להתל בגורים. כדי לשמור על גוריהם של דובי הפנדה ולשלב אותם בטבע, מדעני המרכז למחקר ושימור הפנדה הענק בהיטפוינג לבשים תחפושות של דובי פנדה, כדי שהגורים לא יחושו מאויימים.

#1 נשים חייבות לשבת במשך חודש לאחר הלידה בדומה למדינת אחרות במזרח אסיה, אמהות בסין מתבקשות לנוח במיטתן כ-30 ימים לאחר לידת התינוק. הם מאמינים שכך יזכו להתחדשות הגוף והרחם.

מקור התמונה הראשית: FLICKR Iwao Kobayashi

תורגם ע"י – צוות "היום גיליתי".